"Anul acesta vom deschide doua magazine noi in Bucuresti (Militari) si Suceava, urmand ca in 2009 sa continuam expansiunea retelei cu inca opt unitati. Investitia medie pentru un hipermarket este cuprinsa intre 30-40 milioane euro, in functie de dimensiunile acestuia", a declarat Mougel.

Acesta a adaugat ca pana in 2011-2012 piata romaneasca de retail va ajunge la maturitate, iar numarul total de hipermarketuri va ajunge la 120-140 de unitati.

In prezent, Auchan Romania opereaza cinci magazine cu o suprafata comerciala de 46.500 metri patrati, investitiile totale realizate de companie de la intrarea pe piata locala ridicandu-se la circa 300 milioane euro.

Referitor la acuzatiile aduse de producatori retailerilor cu privire la marjele ridicate de profit ale hipermarketurilor (peste 60%) Regis Mougel a declarat ca reteaua Auchan Romania are o marja de profitabilitate de 0,2%, avand in vedere ca se afla in curs de dezvoltare.

Citeste si:

"Din pretul final, noua ne revine doar un profit de 0,2%, deoarece 72,2% se duce la furnizor, 16% reprezinta TVA, 2,2% sunt taxele si asigurarile sociale, 2,7% sunt costurile cu salariile si angajatii, 3,2% sunt cheltuielile cu chiria, 0,5% costurile cu energia, 0,8% intretinerea, 1,5% alte cheltuieli si 0,8% cheltuielile cu marca. Retailerii mai vechi intrati pe piata pot ajunge la o marja de profitabilitate de 4%", a explicat Mougel modul de formare al pretului la raft.

Auchan a deschis primul sau magazin in Romania, in noiembrie 2006, in cartierul bucurestean Titan, dupa o investitie de 40 milioane euro. Grupul Auchan este unul dintre cele mai importante lanturi comerciale, locul zece in lume, si detine peste 380 hipermarketuri in 11 tari din lume, peste 700 de supermarketuri, peste 300 centre comerciale Immochan si Banca Accord. La nivel mondial, Auchan are circa 175.000 de angajati.

Potrivit unui studiu realizat de Planet Retail, Auchan Romania va avea cea mai importanta crestere din retailul modern pana in 2013 cand va inregistra vanzari de 1,95 miliarde euro si o cota de piata de 2,4%, fata de 0,3% in 2007.