"Primul trimestru din 2008 a confirmat incetinirea ratei de crestere a pietei totale, la 6,1% fata de 11,2 % la sfarsitul anului trecut si de 19,2% la finele anului 2006. Ca urmare a absorbtiei deprecierii monedei locale din ultima parte a anului trecut, care a antrenat o presiune suplimentara pe circuitele comerciale, in special la nivelul distributiei, perspectivele de crestere pentru 2008 sunt mai modeste decat rezultatul din 2007", conform celui mai recent raport al firmei de cercetare a pietei Cegedim Romania.

Astfel, Cegedim estimeaza o crestere a pietei totale pentru 2008 de 5-10%, domeniu care va ramane sensibil atat la evolutia cursului de schimb, cat si la masurile de reglementare, respectiv noua lista de medicamente compensate.

In ultimul an, piata farmaceutica romaneasca s-a ridicat la 6,146 miliarde lei, in crestere cu 6,1% comparativ cu perioada similara din 2006/2007.

Pe canale de distributie, in cele 12 luni incheiate in luna martie piata de retail a crescut puternic, cu 14,4%, la 5,309 miliarde lei, comparativ cu cea de spital, care a inregistrat o scadere de 27,4%, la 837,3 milioane lei. Un rol important in aceasta variatie l-a avut trecerea unor programe nationale de sanatate (antidiabetice orale si insuline, medicamente).

Citeste si:

Piata locala a inceput sa dea semne de oboseala inca din semestrul al doilea al anului trecut, astfel incat isi continua caderea libera. In plus, marile companii farmaceutice au inregistrat deja scaderi de 30% a vanzarilor, pe fondul incertitudinilor din domeniul sanatatii.

Companiile farmaceutice Terapia Ranbaxy si Zentiva sunt doar primii jucatori care si-au publicat rezultatele in declin pe primul trimestru al anului curent, iar previziunile pentru urmatoarele nu sunt deloc optimiste.

Terapia Ranbaxy, parte a grupului farmaceutic indian Ranbaxy Laboratories, a inregistrat, in primele trei luni ale anului, o scadere a vanzarilor cu 29%, pana la valoarea de 26 de milioane de dolari. Reprezentantii companiei au explicat ca vanzarile au fost afectate de neclaritatile de pe piata de profil cauzate de reformele din domeniul sanatatii, precum si de reintroducerea prescriptiei medicale in functie de brandul produsului farmaceutic