"Cresterea cifrei de afaceri va fi mai redusa fata de anii trecuti, baza de pasageri diminuandu-se comparativ cu anii anteriori", a spus reprezentantul operatorului.

In ce priveste numarul pasagerilor, pentru acest an, Blue Air estimeaza un total de 1,2 milioane de calatori si o mentinere a gradului de ocupare la 83 de procente.

Potrivit managerului general companiei aeriene, cea mai mare problema cu care se confrunta in momentul de fata Blue Air este reprezentata de pretul carburantilor, acestia reflectand 44% din costurile de operare ale companiei, a adaugat Racaru.

La randul sau, directorul pentru Eropa de sud est al companiei de aeronave Boeing, Monte Fraizer a spus ca "pretul carburantilor s-a dublat de anul trecut, astfel incat acesta a ajuns sa reprezinte chiar si 60 la suta din costurile de operare al unor operatori aerieni".

Citeste si:

Reprezentantul Boeing a adaugat ca in ciuda pretului ridicat al combustibilului, "din cauza concurentei din ce in ce mai mare, operatorii aerieni sunt nevoiti sa mentina nivelul tarifelor scazut".

Managerul general al Blue Air a mentionat, in acest context, ca operatorul aerian nu intentioneaza sa majoreze tarifele in viitorul apropiat, "dar acesti factori depind exclusiv de evolutia pretuli petrolului".

Compania aeriana a anuntat ca in luna decembrie, respectiv in a doua jumatate a anului viitor, Blue Air va achizitiona doua aeronave Boeing 737-800 Next Generation, primul avion de acest tip operand deja de saptamana trecut pe ruta Bucuresti-Paris. Potrivit operatorului, primul avion Boeing 737-800 Next Generation livrat Blue Air a costat 70 de milioane de dolari (44 milioane euro).