Anul trecut compania a intregistrat o cifra de afaceri de 33 de milioane de euro, profitul net cifrandu-se la valoarea de 5,6 milioane de euro. “Anul acesta estimam o crestere de circa 20%, ceea ce ar insemna o cifra de afaceri de peste 40 de milioane de euro, peste 75% din aceasta valoare fiind generata de curieratul international”, a declarat, pentru Wall-Street, Bogdan Enache, Country Manager TNT Romania. Tot in prima jumatate a acestui an TNT Romania a inregistrat o crestere a profitului cu 45%, in ciuda faptului ca jucatorii de pe aceasta piata sunt afectati de cresterea pretului la combustibil.

“In urma cu doi ani cand pretul petrolului incepuse deja sa creasca am introdus un index de combustibil care sa creasca sau sa scada direct proportional cu pretul barilului de petrol. Daca la inceput acest index reprezenta 6-7% din valoarea costurilor, acum a ajuns la 19%”, a afirmat Bogdan Enache.

Desi in ultimii ani piata curieratului a inregistrat cresteri importante de an la an, Enache considera ca deja s-a ajuns la o maturizare si o stabilizare a pietei. “Nu cred ca piata curieratului din Romania va creste cu mai mult de 20% anul acesta, asa cum s-a intamplat si anul trecut, si cred ca va ajunge undeva in jurul valorii de 240-250 de milioane de euro, ceea ce este foarte putin pentru o piata ca Romania, care ar trebui sa ajunga la valoarea de 1 miliard de euro”.

Chiar daca unul din principalii competitori ai TNT atat pe piata autohtona, cat si pe cea internationala, DHL, a preluat compania locala Cargus, strategia TNT Romania nu ia in calcul deocamdata o astfel de achizitie. “Strategia noastra este bazata pe cresterea organica si continuam sa ne dezvoltam pe serviciile de curierat international care reprezinta peste trei sferturi din afacerea TNT Romania. Aceste achizitii se fac si pentru marirea portofoliului de clienti si noi nu avem nevoie pentru ca detinem o retea foarte dezvoltata”, a explicat Enache.

Citeste si:

Compania germana DHL a cumparat integral firma de curierat intern Cargus, valoarea tranzactiei fiind estimata la 50 de milioane de euro.

Pentru anul acesta, TNT si-a propus constructia unui nou hub la Timisoara,
asemanator celui inaugurat anul trecut in Otopeni.”An de an, bugetul de investitii al TNT Romania este de 12-15% din cifra de afaceri si este indreptat in principal spre zona operationala”.

TNT Romania este componenta a concernului international TNT N.V., liderul european in distributia prin curierat express, logistica si servicii internationale de expediere. In Romania, TNT si-a definit pozitia pe piata in 1999, prin achizitionarea actiunilor companiei Romcargo care functiona din 1991 ca unic agent TNT in Romania. In prezent TNT Romania are circa 360 de angajati si un parc auto cu peste 180 de vehicule de curierat si linehaul-uri, precum si 20 de oficii situate in principalele orase ale tarii.

Principalii compettori ai TNT Romania pe segmentul expedierilor internationale sunt DHL si UPS.