Si anul acesta, trendul ascendent continua si vanzarile vor creste datorita sumelor mai mari pe care romanii sunt dispusi sa le plateasca pentru achizitionare de jucarii, considera Ligia Rosu, director de marketing si comunicare Diverta, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala a jucariilor.

Pe fondul acestor cresteri ale intregii piete locale, si sectorul de jucarii al Diverta a crescut substantial in comparatie cu anul trecut. “In primul semestru al anului 2008 vanzarile de jucarii in reteaua Diverta au atins cifra de 1,2 milioare euro, ceea ce inseamna o crestere de 46 de procente comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Pana la sfarsitul anului cresterea va fi mai mare, plusul de valoare fiind adus in perioada sarbatorilor” , a afirmat reprezentanta Diverta.

20 de euro - atat a fost in 2007 bugetul mediu alocat pentru achiztionarea de jucarii de catre o familie din Romania, in timp ce in tari precum Cehia, Ungaria sau Slovacia aceasta valoare se ridica la 50 de euro inca din 2003. In ciuda acestei diferente foarte mari, cresterea puteri de cumparare dar si preferintele catre produsele de marca, mai scumpe decat jucariile nepersonalizate, sunt doi factori care vor determina o aliniere a pietei din Romania la piata est-europeana.

“Dezvoltarea pietei de jucarii este strans legata de evolutia preferintelor copiilor si parintilor, pe care noi le analizam constant. Copii sunt consumatorii de baza, fiind influentati de seriale de desene animate, lansarile de film din cinematografe si de pe DVD, dar si de noutatile editoriale destinate copiilor, de produse cat mai colorate si animate, cu design cat mai atract”, sustine Ligia Rosu.

Citeste si:

In cadrul sectorului de jucarii al Diverta, cele mai solicitate sunt acelea din segmentul creativ-educational care reprezinta 51% din totalul vanzarilor de jucarii. In ceea ce priveste brand-urile cele mai solicitate primele locuri in topul vanzarilor sunt ocupate de nume precum Thomas&Friends, Smart Toys, Tottaly Spies si Hasbro. “ Cele mai vandute jucarii sunt in prezent detinute de produsele Thomas&Friends, robotii bazati pe stiinta roboticii biomorfice, produsele Tottaly Spies, jocurile de societate”, sustine Rosu.

Reteaua de magazine Diverta, parte a RTC Holding, este prezenta in 70 de locatii din 41 de orase, magazinele Diverta fiind amplasate in principal in marile centre comerciale. Anul trecut, rulajul Diverta a depasit 46,5 milioane euro, iar pentru 2008 compania estimeaza o cifra de afaceri de peste 56 de milioane euro.

Vanzarile de jucarii ale Diverta in anul 2007 au atins cifra de 2,4 milioane euro, in crestere cu 74% fata de anul precedent. Vanzarea de jucarii a insemnat in primul semstru al anului curent circa 5% din totalul vanzarilor.

Romania isi achizitioneaza necesarul de jucarii in proportie de 80% din importuri, restul de 20% fiind asigurat de piata interna prin producatori precum Noriel sau Juno.