"Inceputul anului scolar determina vanzari de aproape sase ori mai mari pentru raioanele specifice. La nivel de cifra de afaceri in ansamblu, vanzarile din luna premergatoare inceputului de an scolar sunt mai mari cu 5-11% fata de vanzarile din perioada anterioara. In ultimii ani s-a remarcat interesul din ce in ce mai mare pentru branduri. Clientii cauta produsele de calitate in defavoarea celor cu preturi foarte mici", a declarat directorul de marketing Carrefour Romania, Andreea Mihai, citat de NewsIn.

Aceasta considera ca fata de anul trecut nu exista noutati esentiale in materie de rechizite scolare, dar se observa cresterea ponderii licentelor gen Barbie, Power Rangers, Totally Spies,Scooby Doo si altele, in cadrul produselor pentru scolari. In plus, exista colectii de pixuri, caiete, ghiozdane cu o tematica foarte cunoscuta de catre scolari.
Potrivit reprezentantilor Real Hypermarket Romania, preferintele consumatorilor in materie de rechizite scolare s-au modificat in ultimii ani si datorita ofertei bogate existente pe piata.

"Copii doresc rechizite (creioane, carioci, penare, etc.) inscriptionate cu eroii lor favoriti din desenele animate pe care le urmaresc sau vor sa foloseasca in loc de ghiozdan, mini trollere, de asemenea bogat colorate. In fiecare an, in acesta perioada, au loc cresteri ale vanzarilor pentru produsele destinate reinceperii anului scolar" a declarat directorul de comunicare al Real Romania, Adriana Pita.

Citeste si:

De asemenea, pe langa rechizitele clasice, parintii se orienteaza acum spre produse destinate scolarilor, mult mai sofisticate, din gama IT, cum ar fi notebookurile sau softurile educationale. Si aici ofertele sunt variate, putand include chiar si lectii interactive pentru diverse materii, ceea ce duce la o crestere substantiala a vanzarilor, in magazinele de profil.

"In luna septembrie, vanzarile se majoreaza cu aproximativ 30% comparativ cu lunile anterioare. Estimam ca in luna septembrie vanzarile inregistrate pe piata locala pentru produsele destinate sezonului "back to school" (inapoi la scoala) vor atinge valoarea de 50 milioane de euro" au precizat reprezentantii Flamingo International.

Flamingo International comercializeaza in lanturile de magazine, produse din toate segmentele, destinate
scolarilor cum ar fi mini - notebook-uile la 9", LCD display de la Acer, Asus si MSI. Pe segmentul de software, retailerul ofera lectii interactive de geografie, biologie, chimie si fizica, inclusiv pachetele inovative "Office 2007 Home and School" lansate pentru retail de Microsoft.