“Ne confruntam cu o scadere a ritmului de crestere pe piata adezivilor pentru placi ceramice. Nu cred ca vom atinge o crestere a afacerilor de peste 30% in acest an. Anul trecut produsele Ceresit se vindeau singure, iar anul acesta nu mai este la fel, este mai greu sa vinzi acum”, a declarat, pentru Wall-Street, Lavinia Ciurtin (foto), director de marketing al Henkel Romania, adaugand ca investitiile companiei in marketing si promovare au crescut, in medie, cu 30% fata de anul trecut.

In primul semestru al anului, compania a raportat o crestere de 27% a cifrei de afaceri (in principal pe segmentul termoizolatie), preconizand pana la sfarsitul anului un avans de cel mult 30%, cel mai probabil de 25-27%. “Proiectele noi rezidentiale au stagnat in ultima perioada, nu s-au mai facut renovari. Ritmul de crestere al apartamentelor noi care se dau in folosinta este mai mic”, a explicat Ciurtin. Potrivit INS, constructiile noi vizeaza 58% din piata.

Sectorul rezidential reprezinta, in prezent, aproximativ 30% din afacerile companiei, un procent asemanator fiind adresat componentei B2B. Stagnarea pietei imobiliare din prima parte a anului 2008 a insemnat un avans mai scazut al pietei constructiilor, care se va accentua pana la sfarsitul anului. Daca in primul semestru sectorul materialelor de constructii avansa cu 35%, in cea de-a doua parte a anului se asteapta cresteri moderate, cererea fiind in continuare puternica pe piata.

“Comenzile incep sa creasca din ce in ce mai mult”, a comentat un angajat al fabricii Henkel Romania din Pantelimon, Bucuresti. In prezent, cele doua fabrici ale companiei, din Pantelimon si Campia Turzii, judetul Cluj, lucreaza la capacitate maxima, producand annual peste 450.000 de tone de adezivi, chituri, etansanti, tencuieli decorative.

Henkel Romania a finalizat o investitie aditionala de 2 milioane de euro in fabrica din Campia Turzii, urmand ca investitiile ulterioare sa fie canalizate spre deschiderea unei noi fabrici, in nordul Moldovei, cu o capacitate de 200.000 de tone. In prezent, reprexentantii Henkel sunt in negocieri avansate pentru achizitionarea terenului.

Citeste si:

Noua fabrica va contribui la marirea capacitatii productiei de adezivi a companiei, productia totala a companiei urmand sa ajunga in urmatorul an la 600.000 de tone de adezivi. Lucrarile vor demara in acest an, in urma unei investitii de aproximativ 10 milioane de euro si se vor finaliza cel tarziu in 2009.

Henkel Romania a inregistrat in 2007 o cifra de afaceri de peste 472 milioane lei (peste 140 milioane euro), in crestere cu peste 36% fata de anul precedent si un profit (EBIT) de peste 90 milioane lei (peste 27 milioane euro). Peste jumatate din cifra de afaceri a companiei, de 70 de milioane de euro, a fost generata de Divizia Adezivi Tehnologii, conform datelor furnizate lui Nicolae Olteanu, director financiar Henkel Romania.

Din totalul vanzarilor de adezivi, de peste 70 milioane de euro, aproximativ 80% au reprezentat vanzarile Ceresit. In total, adezivii pentru constructii au inregistrat o crestere de 55% anul trecut fata de anul precedent, in timp ce adezivii profesionali au totalizat o crestere de 48%, iar adezivii comerciali si-au dublat practic vanzarile. Cele mai mari cresteri ale adezivilor pentru constructii s-au inregistrat pe segmentul gleturilor, de 94% si a hidroizolantilor, cu 73%.

Henkel Romania a fost infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Austria (devenita in 1998 Henkel Central Eastern Europe). Henkel Romania are in prezent 600 angajati, din care 320 apartin diviziei de adezivi. Portofoliul Henkel cuprinde peste 30 de marci, mii de produse, de la cosmetice, detergenti, adezivi comerciali si profesionali pana la tehnologii.