“In ultimii ani, consumatorii de produse office s-au orientat din ce in ce mai mult catre utilizarea de produse de brand, ale caror avantaje in folosire sunt usor de identificat, si, mai mult decat atat, recent, conceptul de birou “viu” a devenit un trend care prinde un contur clar. Din ce in ce mai multi clienti aleg un produs care sa se “asorteze” cu personalitatea lor sau a biroului in care lucreaza”, considera Eliza Nitescu (foto), marketing manager Proffice.

Daca in 2007 aceasta nisa de produse a avut o cota peste asteptari din cifra de afaceri a companiei, pentru anul acesta asteptarile sunt foarte mari.

“Pentru anul 2008 estimam o crestere a acestei cote pana la 5 procente dintr-o cifra de afaceri care se preconizeaza a ajunge la 80-85 de milioane de euro”, afirma reprezentanta companei.

Fashion Office reprezinta orientarea catre design-ul nou, inovativ. Produsele aflate sub aceasta eticheta sunt caracterizate de un aspect deosebit si au scopul de a infrumuseta si de a eficientiza viata la birou. In portofoliul celor de la Proffice sunt in prezent circa 500 de produse de fashion, din cele peste 10.000 de produse care alcatuiesc portofoliul companiei.

“Am inceput prin introducerea articolelor fashion Clairefontaine, care au mers foarte bine, si am continuat cu introducerea in oferta Be Proffice a importanti producatori mondiali de produse pentru birouri cum ar fi Durable, Novus, 3M sau Esselte”, mai afirma reprezentanta Proffice.

Gama de produse fashion de la Clairefontaine contine colectii cu articole din cele mai folosite in orice
birou obisnuit: de la bibliorafturi, mape sau caiete, pana la suporturi de carti de vizita, instrumente de scris sau CD-uri.

“Avand in vedere ca vorbim despre o gama de fashion nu puteau lipsi articolele mai deosebite cum ar fi gentile, portofele sau pungile-cadou”, spune marketing manager-ul Proffice, divizie a RTC.

Observand succesul inregistrat pe aceasta nisa relativ noua, Proffice a decis lansarea unei game fashion “Imi place”, care vine ca o varianta mai putin costisitoare a produselor de brand.

Citeste si:

In functie de marca sau desingul efectiv al fiecarui articol, produsele de fashion sunt in medie cu cira 20% mai scumpe decat produsele traditionale pentru birouri. “Aceste game sunt facute din cele mai bune materiale si cu contributia unuor faimosi designeri, si de aceea pretul este cu pana la 20% mai mare decat cel al produselor traditionale”, mai adauga aceasta.

Nu numai in cazul acestor game fashion, ci in cazul produselor de birouri in general, femeile reprezinta clinetela majoritara.

“Aproximam ca 60% dintre clientii nostri sunt femei. Ca si in cazul modei vestimentare, preferintele femeilor sunt mult mai diversificate decat ale barbatilor, acestea tinand chiar si in cazul produselor de mare rulaj, cu utilizare de frecventa ridicata (bibliorafturi, dosare, mape, caiete de birou), sa aleaga mai degraba un produs cu un design si culoare atipice si nu clasicele culori si formate care nu iti pot aduce bucuria folosirii unui alt tip de produs”, sustine Eliza Nitescu.

Piata produselor de birou inregistreaza anual o dinamica de 10-15%. Conform estimarilor celor de la Proffice, in prezent, valoarea totala a acestei piete se cifreaza in jurul cifrei de 300 de milioane de euro.

Cota de piata Proffice din totalul pietei de produse de birou este de 22-25%.

“Daca vorbim de cota de piata din totalul produselor fashion pentru birou, Be Proffice, distribuitorul cu cea mai consistenta oferta de astfel de articole in piata, detine aproximativ 50% din vanzarea de articole de gen”, mai spune marketing managerul companiei.

Proffice este divizia de birotica-papetarie a RTC Holding. Divizia Proffice se adreseaza segmetului B2B si cuprinde 3 companii specializate: Be Proffice, Ranco Promotional Products si Top Ofiice Products.