Ea considera ca cea mai dificila perioada pentru acest sector va fi primul trimestru al lui 2009. “Oamenii care au apucat sa isi ia locuinte pe credit inainte de declansarea acestei crize sunt nevoiti sa isi continue renovarea si amenajarea locuintelor si de aceea bricolajul nu a fost inca afectat de caderea domeniului imobiliar”, spune reprezentanta retailerului francez.

Chiar daca vanzarile Bricostore nu au fost inca afectate de contextul economic global, anul 2009 nu va incepe promitator pentru unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de bricolaj.

“Efectele crizei se vor vedea abia in primul trimestru in 2009, in special din cauza faptului ca perioada Sarbatorilor de iarna nu este una foarte buna pentru bricolaj. Cred insa ca, incepand cu luna aprilie, piata isi va recapata dinamica de pana acum”, mai afirma ea.

Faptul ca vanzarile Bricostore nu au fost inca afectate de criza globala este sustinut de cifre, in primele 9 luni ale acestui an Bricostore inregistrand vanzari de circa 600 mil. lei, in crestere cu 30% fata de perioada similara a lui 2007.

Desi este de parere ca nu va fi recesiune in 2009, Pleska considera ca domeniile care vor fi cel mai afectate de actuala criza finaciara vor fi industria auto, imobiliare, piata de electrocasnice, precum si industria luxului.

Anul 2008 aduce o premiera pentru Bricostore pe piata din Romania: va fi primul an cand reteilerul francez va inaugura cinci magazine. “In mai am deschis un magazin in Arad, iar in septembrie in Braila, urmand ca in ultimul trimestru al anului sa mai deschidem inca trei locatii, ajungand astfel la o retea de 13 unitati”, declara ea. Asfel, Bricostore va inaugura pe 14 noiembrie un nou magazin in Suceva, in Iulis Mall, pe 26 noiemrie in Focsani, iar pe 3 decembrie in Oradea. “Investita medie intr-un nou magazine este in medie de 10 mil. euro, exceptie facand unitatea din Baneasa, in care am investit circa 14 mil. euro, deoarece aceasta se intinde pe o suprafata mai mare, de 14.000 mp, in timp ce celelalte au doar 10.000 mp”, explica Pleska.

Citeste si:

Doua dintre cele trei magazine pe care Bricostore le va lansa pana la sfarsitul acestui an sunt in zona Moldovei, una cu foarte mare potential. “Foarte multi reteileri s-au ingramadit in Ardeal, iar nu de putine ori rezultatele au fost mult sub asteptari, de aceea ne-am decis sa ne indreptam spre Moldova, unde oamenii sunt mai indreptati catre consum”, mai spune Pleska, care recunoaste ca si magazinele din Braila si Arad au avut un start mai dificil.

”In Arad ne-am confruntat cu mentalitatea oamenilor care sunt obisnuiti
ca la un interval de doua saptamani sa plece in Ungaria pentru cumparaturi”, declara directorul Bricostore.

In ciuda mediului economic actual, planurile de extindere ale Bricostore continua si in 2009, cand retailerul va mai deschide inca trei-patru noi magazine. “Am semnat deja pentru trei magazine: la Deva, Drobeta Turnu-Severin si Calarasi, si mai negociem pentru un alt oras”, adauga Pleska, care spune ca in urmatorii doi-trei ani Bricostrore isi propune sa ajunga la circa 20 de unitati.

Magazinul cu cele mai mari vanzari din cadrul retelei locale ramane pentru moment Bricostore Orhideea, deschis in 2004, insa Pleska preconizeaza ca in 2009 acesta va fi intrecut de magazinul din Baneasa. “ Cred ca magazinul din Bamneasa mai are inca potential de crestere, vanzarile fiind in prezent afectate de lucrarile de infrastructura din zona”, considera reprezentanta Bricostore.

Dupa deschidrea celor trei magazine programata pentru finalul acestui an, Bricostore va numara circa 2.000 de angajati. “O data cu criza domeniului imobiliar din Spania si Anglia, cred ca multi romani se vor intoarce sa lucreze in Romania, incepand din 2009, acesta fiind unul dintre efectele oarecum pozitive ale crizei”, mai spune Pleska.

Pe o piata estimata de reprezentanta Bircostore la 2 miliarde de euro, principalii competitori ai retailerului francez sunt Praktiker, Mr. Bricolaje, bauMax, Hornbach, Dedeman, Ambient.