Alaturi de Romania, SABMiller a inregistrat cresteri ale volumului vanzarilor si pe pietele din Peru, Ecuador, Polonia si Africa de Sud. La polul opus, afacerile din Columbia, Rusia si Cehia au inregistrat scaderi semnificative pe fondul scaderii cererii si a contextului economic dificil.
In luna august, directorul general al Asociatiei Berarii Romaniei, Constantin Bratu, declara ca vanzarile de bere in Romania au crescut cu 8% din ianuarie pana in iunie, fata de perioada similara a anului trecut, ridicandu-se la 9,9 milioane de hectolitri.
Din totalul acestora, membrii Asociatiei “Berarii Romaniei”, respectiv Heineken Romania, InBev Romania, United Romanian Breweries Bereprod si Ursus Breweries au inregistrat un volum al vanzarilor de 7,9 milioane de hectolitri, in timp ce anul trecut, in aceeasi perioada s-au vandut 7,3 milioane de hectolitri de bere.
Totodata, pentru 2008, reprezentantul Asociatiei estima o crestere a vanzarilor de aproximativ 7%.
In ceea ce priveste consumul de bere previzionat pentru 2008, acesta se ridica la 95 de litri pe cap de locuitor.
Ursus Breweries, subsidiara a SABMiller, este unul dintre cei mai mari producatori de bere din Romania, cu o cota de piata estimata de 26,3%. Compania detine patru fabrici de bere in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, avand peste 1.500 de angajati.
Marcile Ursus Breweries sunt Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Redd’s, Timisoreana, Stejar, Ciucas si Pilsner Urquell.
Portofoliul de marci al grupului SABMiller include beri Premium internationale cum ar fi Grolsch, Miller Genuine Draft, Peroni Nastro Azzurro si Pilsner Urquell. In exercitiul financiar incheiat la 31 martie 2008, grupul a raportat un profit ajustat inainte de impozitare de 3,639 milioane de dolari si venituri de 21,410 milioane USD. SABMiller este cotata la bursele de valori din Londra si Johannesburg.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: