Potrivit HVI, in perioada de criza, rolul departamentelor de HR a devenit acela de a pregati oamenii pentru schimbare si dezvoltarea comunicarii interne. Companiile ar trebui sa fie proactive, sa ofere suport managementului superior in luarea deciziilor si realizarea planificarii strategice din punct de vedere al personalului companiei.

Reducerea costurilor legate de personal reprezinta una dintre prioritatile strategiei de criza economica, spun specialistii de la HVI. Una dintre solutiile identificate pentru a trece cu bine prin perioada de recesiune este restructurarea locurilor de munca in sensul de schimbare a sarcinilor din cadrul unui post, pentru a spori satisfactia si eficienta angajatului. Aceasta poate fi realizata prin adaugarea de sarcini asemanatoare celor pe care angajatul deja le desfasura sau prin transferarea sarcinilor de la nivelul superior.

Restructurarea organizationala este o alta metoda pentru reducerea costurilor si implica reorganizarea operatiunilor din cadrul firmei, spun cei de la HVI. Consta in concentrarea activitatilor de baza si externalizarea celor periferice si, de multe ori, necesita reducerea fortei de munca.

Citeste si:

“Pentru reducerea costurilor si a timpului de implementare este recomandabila externalizarea acestor doua metode catre o firma de consultanta in HR. De asemenea, angajatii pot sa pensioneze anticipat persoanele care sunt apropiate de aceasta varsta sau sa intrerupa temporar activitatea, daca este necesar. Cele mai putin preferate metode de catre angajati sunt micsorarea salariilor, folosita atunci cand este nevoie de forta de munca, dar resursele sunt insuficiente, si disponibilizarea care este ultima solutie care ar putea fi aplicata“, se arata in comunicat.

“Pentru a trece bine de aceasta perioada companiile au nevoie de personal competent, o strategie bine pusa la punct si o administrare inteligenta a costurilor. In general, reprezentantii departamentelor de resurse umane detin datele financiare legate de personal, dar mai putin pe cele despre performante si abilitati. De multe ori ele nu reusesc sa identifice abilitatile favorabile in perioada de criza. Nu au timpul si expertiza necesare pentru analiza costurilor si identificarea de noi practici”, a declarat Petra Votisky, Country Manager HVI.