In urma unor discutii cu manageriii din departamentele de HR ale diverselor companii, firma de executie search Human Value International (HVI) a identificat o serie de solutii pentru reducerea costurilor de personal in perioada de criza financiara.
Potrivit HVI, in perioada de criza, rolul departamentelor de HR a devenit acela de a pregati oamenii pentru schimbare si dezvoltarea comunicarii interne. Companiile ar trebui sa fie proactive, sa ofere suport managementului superior in luarea deciziilor si realizarea planificarii strategice din punct de vedere al personalului companiei.

Reducerea costurilor legate de personal reprezinta una dintre prioritatile strategiei de criza economica, spun specialistii de la HVI. Una dintre solutiile identificate pentru a trece cu bine prin perioada de recesiune este restructurarea locurilor de munca in sensul de schimbare a sarcinilor din cadrul unui post, pentru a spori satisfactia si eficienta angajatului. Aceasta poate fi realizata prin adaugarea de sarcini asemanatoare celor pe care angajatul deja le desfasura sau prin transferarea sarcinilor de la nivelul superior.

Restructurarea organizationala este o alta metoda pentru reducerea costurilor si implica reorganizarea operatiunilor din cadrul firmei, spun cei de la HVI. Consta in concentrarea activitatilor de baza si externalizarea celor periferice si, de multe ori, necesita reducerea fortei de munca.

“Pentru reducerea costurilor si a timpului de implementare este recomandabila externalizarea acestor doua metode catre o firma de consultanta in HR. De asemenea, angajatii pot sa pensioneze anticipat persoanele care sunt apropiate de aceasta varsta sau sa intrerupa temporar activitatea, daca este necesar. Cele mai putin preferate metode de catre angajati sunt micsorarea salariilor, folosita atunci cand este nevoie de forta de munca, dar resursele sunt insuficiente, si disponibilizarea care este ultima solutie care ar putea fi aplicata“, se arata in comunicat.

“Pentru a trece bine de aceasta perioada companiile au nevoie de personal competent, o strategie bine pusa la punct si o administrare inteligenta a costurilor. In general, reprezentantii departamentelor de resurse umane detin datele financiare legate de personal, dar mai putin pe cele despre performante si abilitati. De multe ori ele nu reusesc sa identifice abilitatile favorabile in perioada de criza. Nu au timpul si expertiza necesare pentru analiza costurilor si identificarea de noi practici”, a declarat Petra Votisky, Country Manager HVI.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri