Potrivit acestuia, piata produselor ecologice a atins in 2008 valoarea de circa 15 milioane euro, in crestere comparativ cu anul 2007, cand se situa la valoare de aproximativ cinci milioane, pentru anul acesta estimand o crestere pana la 20 de milioane de euro, mai scrie NewsIn.

Directorul general al Natura Land a spus ca principalele produse ecologice preferate de romani sunt zaharul ecologic, faina ecologica integrala, lactatele si sortimentele de dulciuri ecologice cu valoare energetica redusa si fara grasimi, sucurile bio, precum si mancarea pentru bebelusi.

Radu Panait a declarat ca romanii au inceput in ultima vreme sa inlocuiasca produsele normale cu cele naturale si sanatoase, insa in continuare consumul de produse ecologice este redus comparativ cu alte state europene, situandu-se la valoarea de circa 0,5% din totalul consumului de alimente.

"In Romania se consuma in continuare destul de putine produse ecologice, astfel ca doar in jur de 0,5% din produsele consumate sunt ecologice. Facand o comparatie cu Gemania, de exemplu, unde consumul de alimente este de circa 5-8% din total", a mai spus Panait.

Radu Panait a adaugat ca piata romaneasca a produselor ecologice se situeaza sub media europeana din cauza lipsei subventiilor pentru agricultura ecologica, cat si a lipsei de informare in vederea realizarii de proiecte pentru accesarea fondurilor europene.

"Problema pietei ecologice romanesti este in primul rand lipsa subventiilor pentru agricultura ecologica. De asemenea, ar trebui infiintate niste comisii care sa-i sprijine pe agricultori si sa asigure consultanta pentru obtinerea de fonduri europene. In plus, pe piata de profil, o alta problema este lipsa procesatorilor.

Materia prima romaneasca este exportata, produsele sunt fabricate in strainatate si se intorc in tara mult mai scumpe", a mai explicat Panait.