Potrivit unui comunicat de presa, angajatii vor lucra alaturi de colegii lor care nu au intrat in somaj tehnic, pe tronsonul 2B al autostrazii din judetul Cluj, potrivit NewsIn.

"660 de angajati au fost rechemati la lucru in prima saptamana de la intensificarea activitatilor pe sectiunea 2B a Autostrazii Transilvania. Alti 300 de angajati urmeaza sa se alature in aceasta saptamana, totalizand astfel 1.400 de angajati care vor lucra pe sectiunea 2B a autostrazii. Prin aceasta masura, se pune in aplicare protocolul semnat in luna februarie intre Bechtel, Ministerul Transporturilor, CNADNR si consultantul Egisroute, in care se agreeaza finalizarea pana la sfarsitul anului a tronsonului Turda-Gilau si a viaductului Suplacu de Barcau de pe tronsonul 3C (64 km)”, se arata in documentul mentionat.

Bechtel mai anunta ca procesul de relocare a 38 de utilitati in judetul Bihor. "Pentru realizarea obiectivelor protocolului, autoritatile romane s-au obligat sa ofere constructorului accesul la teren prin solutionarea problemelor legate de relocarea unui numar de 38 de utilitati. Pentru a veni in sprijinul CNADNR si a minimiza impactul intarzierilor existente, antreprenorul ajuta activ la relocarea unui numar de noua utilitati”, se precizeaza in comunicat.

Bechtel anunta ca, pana la sfarsitul acestei saptamani, vor fi finalizate doua lucrari importante din sectiunea 2B, si anume viaductul de la km 39 si canalul Racos situat intre km 40 si 42.

"Pana la sfarsitul acestei saptamani, vor fi finalizate lucrarile la canalul Racos, situat intre km 40 - 42 de pe sectiunea 2B (Campia-Turzii - Gilau) - canalul are rolul de a controla cursul apei din proximitatea satelor Valisoara si Vlaha, sate afectate sistematic de inundatii. Lucrarile la acest canal s-au executat pe parcursul a 12 luni – si la viaductul de la km 39, una din cele mai importante structuri de pe sectiunea 2B - constructia acestei structuri inalte de 30 m a inceput in 2006 si s-a impus din cauza adancimii vaii din satul Valisoara pe care o traverseaza aliniamentul autostrazii. Dupa ce va fi finalizat, viaductul va asigura continuitatea transportului greu pe alinimentul autostrazii intre km 20 si 50”, se mai arata in comunicatul Bechtel.

Compania a mai anuntat ca, in luna aprilie, planul pentru Sectiunea 2B presupune 406.030,59 m3 material excavat, 318.568,57 m3 material de umplutura, 6.092,33 m3 de conducte, 2.319,96 metri liniari de piloti, 13.390,41 m3 de beton, 180,74 m3 parapete beton, 19.938,64 m2 de hidroizolatie, 101,38 m3 bordura prefabricata beton si 42.848,54 tone de balast.

Proiectul Autostrada Transilvania este cel mai mare proiect de infrastructura din Europa. Cu o lungime de 415 km, pe patru benzi, autostrada porneste din centrul Romaniei, de la nord-vest de Brasov, ajungand la granita cu Ungaria langa Oradea, in campia Crisanei. Autostrada va lega orase precum Brasov, Fagaras, Sighisoara, Targu Mures, Cluj-Napoca, Zalau si Oradea. Autostrada are 58 pasaje rutiere, 94 pasarele peste autostrada si 16 noduri rutiere. Beneficiarul acestui proiect de infrastructura este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR). Autostrada este construita de catre compania americana Bechtel International, Inc. impreuna cu partenerul sau din regiune, compania Enka Insaat ve Sanayi A.S din Turcia.

Bechtel este o companie internationala ce activeaza in domeniul ingineriei, constructiilor si management-ului de proiect, avand capital privat si sediul central in San Francisco. compania isi desfasoara activitatea in 40 de reprezentante cu 40.000 de angajati in intreaga lume. Enka este cea mai mare companie de proiectare si constructii din Turcia si a 37-a in randul celor mai mari companii de constructii din lume, cu o experienta de peste 50 de ani in domeniul constructiilor civile si a proiectarii. Cele doua companii au o colaborare de peste 20 de ani. In regiune, companiile Bechtel si Enka au gestionat proiectarea si au construit autostrazi in Turcia, Croatia si Albania.