„Rata de scadere a profitului se datoreaza in mare parte cresterii costurilor de productie. Devalorizarea monedei nationale si faptul ca cea mai mare parte a inputurilor noastre se raporteaza la cursul leu/euro au condus la cresterea costurilor. Aceasta, coroborata cu faptul ca nu am procedat la marirea preturilor de comercializare a produselor noastre, au condus la diminuarea profitabilitatii. Profitul inregistrat in trimestrul I al anului 2008 a fost de 700.000 de euro, iar in aceeasi perioada a anului 2009 a fost de 590.000 de euro", a declarat directorul de marketing al companiei Cotnari, Razvan Serghiuta pentru NewsIn.

Potrivit datelor producatorului de vin, compania a vandut in primele trei luni ale anului 3.760.000 de sticle, fata de 4.020.000 de sticle comercializate in aceeasi perioada a anului trecut.

„Din cauza diminuarii usoare a consumului, in primele doua luni ale anului am inregistrat mici probleme legate de desfacerea produselor. Dar, incepand cu luna martie si continuand cu luna aprilie, piata a cunoscut o revigorare, recuperand din scaderi. Daca ne referim strict la trimestrul I al acestui an, am inregistrat o cifra de afaceri de 6,7 milioane euro, in scadere cu 4,2% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Daca luam ca referinta primele patru luni ale anului, datorita unitatilor recuperate, am inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 8%”, a adaugat Razvan Serghiuta.

Acesta a mentionat ca pe primul loc in topul produselor companiei din punct de vedere al vanzarilor se mentine vinul Grasa de Cotnari, cu un procent e 27% din totalul portofoliului companiei, urmat de Francusa de Cotnari cu 23%.

Principalele obiective ale companiei Cotnari pentru 2009 sunt cresterea cu 11% a cifrei de afaceri pe fondul lansarii unei serii de produse noi si majoarea cotei de piata cu 1-2 procente fata de anul 2008. Potrivit companiei, Cotnari detine in prezent o cota de piata de 19%.
Principalii competitori ai Cotnari sunt Vincon Vrancea, Murfatlar, Cramele Recas si Jidvei.

Directorul general al Patronatului National al Viei si Vinului (PNVV), Ovidiu Gheorghe, declara, in februarie, pentru NewsIn, ca volumul vanzarilor de vin vor creste anul acesta cu acelasi procent (10%), majorarea mentinandu-se la nivelul inregistrat in fiecare an.

In plus, dierctorul executiv al Organizatiei Nationale Interprofesionale Vitivinicole (ONIV), Petre Mocanu, a declarat recent ca productia nationala de vin se va ridica in 2009 la sase milioane de hectolitri, obtinuta dintr-o cantitate de 900 mii de tone de struguri, in crestere fata de anul trecut, cand s-au produs 5,3 milioane de hectolitri, din 894 mii de tone de struguri