“Nu se mai pune vorba de vanzare in contextul a ceea ce se intampla acum pe piata constructiilor. Chiar daca as avea oferta nu as vinde, pentru ca cine doreste sa cumpere acum vrea sa o faca pe doi lei. Cred ca nu voi vinde in urmatorii 5-6 ani, pentru ca eu atat consider ca va dura criza”, a declarat, pentru Wall-Street, Marin Crutescu.

Anul trecut, Crutescu afirma ca ar fi dispus sa vanda grupul de firme pentru cel putin 40 de milioane de euro, planurile sale vizand retragerea din sectorul constructiilor si concentrarea pe activitatea firmei de aviatie, infiintata in urma cu peste doi ani.

Grupul de firme detine, in judetul Ilfov, doua fabrici specializate in productia de cofraje termoizolante si de polistiren. Potrivit lui Crutescu, capacitatea anuala de productie a fabricii de polistiren este de 300.000-350.000 de metri patrati, in vreme ce la fabrica de cofraje termoizolante se pot produce anual un milion de bucati. Investitiile in dezvoltarea grupului de constructii se ridica la aproape 10 milioane de euro, pana in prezent.

Din grupul Amvic fac parte firmele Amvic Proiect (proiectare) – radiata la 1 ianurie 2009, Amvic Case (proiecte imobiliare), Amvic Ferestre (producator ferestre), Amvic Constructii (lucrari de constructii), Amvic Instalatii Termice (sisteme de incalzire), Amvic Invelitori (comercializare invelitori), Amvic Termosistem (furnizare termosisteme in constructii), Amvic Usi de Garaj (furnizare usi de garaj) si Amvic SRL (polistiren).

Grupul de firme a inregistrat o cifra de afaceri de circa 12,5 milioane de euro in 2008, in crestere cu 19% fata de anul precent, dar sub nivelul tinta de 20 de milioane de euro. “Nu am reusit sa atingem nivelul de 20 de milioane de euro din cauza ca lucrurile au mers prost incepand cu luna septembrie a anului trecut”, afirma Crutescu.

Proprietarul Amvic declara anul trecut ca mizeaza pe afaceri de 20 de milioane de euro in 2008, aproape dublu fata de nivelul de 10,5 milioane de euro inregistrat in 2007, cat si pe o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro, in 2009. Instalarea crizei a determinat scaderea vanzarilor grupului pe segmentul ferestrelor.

“Ar fi bine daca am reusi sa ne mentinem afacerile la nivelul lui 2008, tinand cont ca vanzarile la ferestre au atins 5 milioane de euro anul trecut, desi noi ne doream sa facem peste sapte milioane de euro. Anul acesta cred ca o sa vindem ferestre de doar patru milioane de euro”, spune Crutescu.

Afacerile Amvic Ferestre, firma care genereaza cea mai mare parte din businessul Amvic, au scazut cu 22% in 2008, la cinci milioane de euro, de la 6,1 milioane de euro in 2007. Crutescu se asteapta sa compenseze scaderea vanzarilor la ferestre cu o crestere a afacerilor pe segmentul de cofraje termoizolante. “Speram sa crestem pe cofraje, iar lucrurile merg destul de bine pe acest segment. Daca in ianuarie 2008 am semnat 20 de contracte de cofraje, in ianuarie 2009 am reusit sa incheiem 70 de contracte”, mentioneaza Crutescu. De asemenea, grupul Amvic a semnat de la inceputul anului noi contracte de export in tari ca Grecia sau Macedonia.

Grupul are circa 150 de angajati in prezent, cu 60 de salariati mai putin decat in 2008. “Pur si simplu nu am mai putut sa tinem oamenii”, spune proprietarul grupului Amvic.

Grupul Amvic a fost infiintat in 1994, principala activitate a fostului Corina Gealan fiind productia de ferestre din PVC. Crutescu a preluat ulterior licenta de productie de cofraje termoizolante de la canadienii de la Amvic si si-a extins portofoliul de produse.

Printre principalele companii care activeaza pe piata locala de tamplarie termoizolanta se afla furnizorii Gealan, Rehau Polymer, VEKA, Teraplast , Profine, precum si producatorii Lipoplast, Suki, Far Est, Aplast sau Amvic Ferestre.

Piata locala de tamplarie termoizolanta s-a ridicat la 850 de milioane de euro in 2008, cu 17,6% mai mica decat in anul anterior.