"O firma mare, cu activitati semnificative pe piata, nu poate sa renunte total la consultanta juridica pentru afaceri, chiar daca multe din activitatile pe care le presupune consultanta juridica sunt acoperite de departamentele legale interne ale companiilor. Companiile apeleaza acum la consultant legal extern mai mult pentru probleme sensibile, lucrand cu departamentul legal intern pe chestiunile curente", a spus managing partner al biroului Salans din Bucuresti, Anda Todor.

De asemenea, Gabriel Zbarcea, managing partner al Tuca Zbarcea & Asociatii, considera ca exista, intr-adevar, companii care au preferat sa restranga numarul furnizorilor de servicii de asistenta juridica, tendinta vizibila mai ales pe plan international, potrivit NewsIn.

"In mod cert, flexibilitatea caselor de avocatura in stabilirea onorariilor este foarte importanta, iar adaptarea la noile cerinte ale pietei este absolut necesara. Din punctul nostru de vedere, ofertele de servicii ale caselor de avocatura ar trebui sa se bazeze pe nevoile si asteptarile clientilor, ele trebuie sa fie flexibile si “prietenoase“, de fapt si mai flexibile si mai prietenoase decat pana acum. (...) Clientii solicita servicii juridice de cea mai buna calitate la costuri adecvate, dar nu sinucigase (...) iar firmele care vor tine cont de aceste aspecte vor fi cele care vor avea cel mai putin de suferit in aceste vremuri", a declarat Gabriel Zbarcea.

Potrivit avocatului partener bpv Grigorescu, Anca Grigorescu, in piata exita deja si o tendinta de crestere a intarzierii la plata a onorariilor facturate. "Companiile manifesta o tendinta de analiza mai atenta a onorariilor platite si solicita in multe situatii estimari ale onorariilor previzionate, pentru o mai buna gestionare a bugetului de cheltuieli", a spus Anca Grigorescu.

Reprezentantii caselor de avocatura considera ca aceasta situatie ar putea afecta in mare masura cabinetele individuale si firmele de avocatura de mici dimensiuni.