“Un astfel de lider a fost Jack Welch (fost CEO al General Electric – n.red.). El avea capacitatea de a-si recompensa angajatii atat material, cat si uman. Componenta umana cu care iti tratezi angajatii, ca lider, mai ales intr-o astfel de perioada de criza, este foarte importanta”, a spus Christopher, in cadrul unui seminar organizat de firma de recrutare UP! Unlimited Potential, fosta Human Capital Solutions (HCS).

In luna mai, HCS, cu afaceri de 1,1-1,2 milioane de euro in 2008, a anuntat schimbarea numelui in UP! Unlimited Potential.

Trainerul american calatoreste in toata lumea, pregatind grupuri de lideri in cadrul unor conferinte sau simpozioane. Intr-una din calatoriile sale prin Statele Unite, Christopher a observat un stil de leadership cu aplicabilitate foarte buna pe timp de criza.

“Proprietarul unui KFC a hotarat sa-si recompenseze angajatii pentru ca fluctuatia din restaurant a scazut pana la 87%, in conditiile in care turnover-ul (fluctuatia – n.red.) de personal din restaurantele de tip fast-food este mult mai mare. Pentru ca nu dispunea de foarte multi bani pentru a le mari salariile angajatilor, patronul restaurantului a hotarat sa organizeze un gratar, in fiecare luna, la care sa participe toti salariatii. La gratarul respectiv se preparau tot felul de tipuri de carne, mai putin pui, tinand cont de faptul ca angajatii lucrau in fiecare zi cu carne de pui”, povesteste Christopher.

Un alt truc prin care liderii din companii ar putea sa-si fidelizeze angajatii in conditii de recesiune economica ar fi crearea unei atmosfere destinse la serviciu, care ar duce la cresterea atasamentului si a nivelului de implicare la locul de munca al salariatilor. “O companie de IT&C pentru care am tinut cateva traininguri are un sistem de motivare al angajatilor foarte bun. Chiar si acum, in conditiile in care banii sunt mai putini, iar lumea este din ce in ce mai stresata, angajatii acelei firme isi descretesc fruntile cu o pauza de cinci minute, in fiecare zi, in jurul pranzului, timp in care canta si se distreaza”, spune trainerul american.

Christoher spune ca angajatii care se simt bine la locul de munca sunt mult mai creativi si isi iau mult mai putine zile de concediu medical decat cei care lucreaza intr-un mediu restrictiv. “Angajatii care dau cel mai bun randament sunt cei care rad destul de des. Conteaza foarte mult ca liderul sa aiba simtul umorului, nu neaparat sa spuna glume, ci sa aiba capacitatea de a gusta bancurile angajatilor”, afirma Christopher.

O atmosfera placuta la locul de munca, presarata cu jocuri si creativitate, sporeste atasamentul angajatilor fata de angajator. Potrivit unor analize prezentate de trainer, 63% din angajati isi doresc sa se simta bine la locul de munca, sa aiba o atmosfera creativa si plina de umor, dar sa si lucreze, 17% sa sa se distreze foarte mult la serviciu, in vreme ce doar 6% prefera ca timpul pe care il petrec la serviciu sa fie dedicat exclusiv muncii.

Pe langa jobul de trainer, Scott Christopher este scriitor si actor, cu aparitii in seriale de televiziune americane. Pe parcursul timpului, a aparut la posturile de televiziune Fox Business Channel sau CNBC, precum si in publicatiile New York Times, Washington Post, Boston Globe sau Newsweek.