Patru fosti manageri ai fabricii de ciocolata si cafea Kraft Foods din Brasov au ramas in companie, urmand a se decide viitorul a inca sapte persoane in urmatoarea perioada, potrivit managerului de resurse umane al Kraft Foods Romania, Dorin Grigorescu.
“Acestia au ramas in continuare in Brasov si gestioneaza activitatea pentru intreaga regiune”, a declarat Grigorescu. La sfarsitul anului trecut, Kraft Foods a decis sa inchida singura unitate de productie de ciocolata si cafea din Romania, urmand ca, pe toata perioada anului 2009, sa fie disponibilizati 440 de angajati, aproape 65% din intregul efectiv.

Primul val de concedieri s-a finalizat in luna mai, cand 164 de angajati si-au ridicat cele 10-31 de salarii compensatorii, al caror numar a variat in functie de vechime, data plecarii si cazurile sociale. Ulterior disponibilizarii, compania a oferit servicii de outplacement.

“Cel mai important lucru pentru noi a fost acela de a oferi fostilor angajati posibilitatea de a reintra pe piata fortei de munca. Ofertele de angajare vor veni din Brasov si din zone similare, care au capacitatea unei remuneratii echilibrate”, subliniaza Grigorescu. Pana in acest moment, Kraft nu a realizat o statistica a angajatilor care si-au gasit un nou loc de munca in urma procesului de outplacement.

Tactica de a pastra inclusiv o parte din managementul fabricii din Brasov face parte dintr-un program de retentie denumit “Planul de succesiune” promovat de politica de HR a companiei.

Planul de succesiune urmareste dezvoltarea carierei si sprijinirea talentelor din organizatie, dar, in acelasi timp, asigura necesarul de personal pentru cerintele business-ului in urmatorii ani, afirma reprezentantii companiei.

“In prima faza evaluam organizatia si nevoile de business pe o perioada, in viitor. Apoi testam fiecare persoana pentru a descoperi daca are potential si daca poate succeda actualul ocupant al postului”, spun reprezentantii Kraft.

Grigorescu sustine ca tactica recrutarii si promovarii la nivel managerial a dat rezultate, compania reusind sa acopere cu resurse interne circa 70% din posturile vacante. “In plus, intre anii 2000 si 2007 nu am recrutat niciun manager din exterior. Toate succesiunile au fost realizate prin promovare interna”, spune el.

Doua mari avantaje ale recrutarii din interior tin de durata scurta in care angajatul, obisnuit deja cu mediul de lucru, va putea performa si de costul redus pentru retentia acestuia.

Recrutarea din resurse externe companiei vizeaza posturi cu sub trei ani de experienta sau sau pozitii specializate, tehnice. In acest moment Kraft nu are niciun post vacant.

In plus, rata fluctuatiei de personal, care in 2008 atingea pragul de 11%, s-a domolit odata cu instalarea crizei, Grigorescu refuzand sa dea o cifra a mobilitatii personalului in semestrul intai al acestui an.

Pentru angajatii permanenti, in regim full time ai Kraft Foods, criza si desfiintarea fabricii din Brasov nu au muscat din valoarea salariului fix si nici din pachetul de beneficii. “ Nu am redus nici pachetele de beneficii extrasalariale si nici sesiunile de training. [..] Bugetul mediu pentru serviciile de training variaza intre 500 si 5000 de euro per angajat iar pachetul extrasalarial contine abonament la o sala de fitness, asigurare de viata si de sanatate, cadouri pentru proaspetii pensionati si un cadou la implinirea a cinci sau zece ani in companie”, spune Grigorescu.

Kraft Foods Romania este una dintre cele 180 de filiale ale Kraft Foods Inc, cu venituri nete in 2008 de 42 miliarde de dolari. In prezent, Kraft Foods Romania numara in jur de 500 de angajti.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri