Promovat marketing manager pentru subregiunea numita “Europa 2” (care cuprinde Romania, zona Balcanilor, Africa, Rusia, si zona Golfului) in cadrul diviziei Woman Health la sfarsitul lunii mai, Catalin Radu (foto) s-a instalat deja in noua functie, in biroul de la Berlin. Acolo unde, spune el, nu este prea des senin; va compensa poate doar peste 10-15 ani, atunci cand se gandeste sa inceapa o “mica afacere pe o insula din Grecia”.

Propunerea de a avansa in cadrul grupului a venit in urma cu trei ani, dar din “motive profesionale si personale” a ramas in Romania pana in mai 2009. “Profesional aveam mai multe proiecte incepute in Schering (anterior, acesta a fost directorul general al Schering Pharma, care a fost preluata de Bayer in 2006 – n. red.), apoi imediat dupa integrarea in Bayer a fost o perioada de formare a unei noi echipe si multe altele”, povesteste Radu.

Din Berlin, acesta coordoneaza activitatea companiei intr-un domeniu in care Bayer Schering Pharma este lider mondial – contraceptivele orale. “Pentru urmatoarea perioada mi-am propus identificarea obiectivelor comune intre strategia europeana si tarile din subregiune pentru categoria de produse de care ma ocup”, spune managerul de la Bayer, adaugand ca tintele sale sunt legate de potentialul pietei, dezvoltarea cotei de piata, lansarea si gestionarea produselor strategice.

Trecerea de la functia de conducere din Romania la cea din Germania nu a fost una usoara, fiind vorba despre functii diferite, dar este o evolutie fireasca in opinia lui Catalin Radu. “Este trecerea de la o singura tara, cu probleme diverse, in domenii diferite catre un grup de tari, cu multe probleme similare, pe o singura arie medicala, dar promovarea face parte din planul meu de dezvoltare”, afirma directorul de marketing de la Bayer, concluzionand ca “dupa aceasta schimbare, in cadrul grupului Bayer am si alte perspective”.

Cu toate acestea, Catalin Radu nu exclude posibilitatea de a se intoarce in Romania, “fie pentru Bayer, fie pentru alta companie”, si isi doreste propria afacere in Grecia in urmatorii 10-15 ani. “Pana la varsta de 40-45 ani consider ca orice angajat ce doreste sa capete experienta ar trebui sa parcurga mai multe etape, sa aiba diverse responsabilitati, sa schimbe chiar si organizatia din care face parte, pe scurt sa aiba intr-adevar dinamica pe care o doreste de la cariere”, afirma Radu.

Cat despre recentele schimbari manageriale din farma romaneasca, Catalin Radu crede ca managementul de top va fi mereu un domeniu dinamic, mai ales pe vreme de criza. “Unele tari incep sa iasa din criza, alte tari, in special piete emergente vor avea o perioada mai lunga de criza, se incheie mandate, deci exista intotdeauna multe motive pentru schimbari”, spune directorul de marketing de la Bayer, care conchide ca de cele mai multe ori schimbarile sunt benefice.

In locul lui Catalin Radu, la carma Bayer Scherin Pharma a venit Andreas Damaske, care vine de pe o pozitie similara in cadrul grupului Bayer Healthcare – divizia de farmaceutice a grupului.

Ce amprente lasa criza in industria farma locala

Topul miscarilor de executivi in piata farma. Radiografia primului semestru

Topul miscarilor de executivi in piata farma. Radiografia primului...