In 2008, volumul pietei tigaretelor din Romania a atins 38 mld. tigarete, dintre care 8 miliarde sunt reprezentate de piata neagra.

"Daca anul trecut piata neagra se situa undeva in jurul a 18%, anul acesta a depasit valoarea de 20%, iar daca lucrurile vor continua in acest fel, poate trece de 30% anul viitor. In ultima perioada preturile au explodat, iar in aceste conditii contrabanda infloreste. Granitele sunt expuse, zonele cele mai dificile fiind cele din nordul si nord-vestul tarii", spune Gilda Lazar (foto).

Pretul minim al unui pachet de tigari este in prezent de 6,4 lei si ar putea ajunge anul viitor, dupa majorarea accizelor, pana la 9,9 lei. Pretul mediu al unui pachet de tigari este de 1,53 euro in Romania, 0,3 euro in Republica Moldova si 0,27 euro in Ucraina.

"Cine are bani fumeaza tigari scumpe, cine nu are bani fumeaza contrabanda. Profilul consumatorului de tigari de contrabanda este barbat, cu varsta cuprinsa intre 50 si 55 de ani, din mediul rural. Acest profil se modifica putin prin aparitia consumatorilor tineri care nu isi pot permite sa cumpere tigari scumpe", afirma Lazar.

Potrivit acesteia, consumul de tigari legale a scazut cu 12-15%.

O afacere neafectata de criza: Piata tigaretelor creste cu 37% in valoare

Ultimul studiu Novel dat publicitatii in luna mai arata ca aceasta a ajuns la aproape 23% din piata, fata de 18% la sfarsitul anului 2008.

In prezent, cele mai traficate branduri nu sunt Kent sau Marlboro, ci Ronson, Marble, Plugarul, Viceroy, Monte Carlo, More, Fast, Capital. In conditiile unei contrabande ridicate, JTI a renuntat sa mai produca in Ucraina brandul Ronson.

JTI Romania detine o cota de piata de peste 25% si are in portofoliu marcile Sobranie in categoria Prestige, Camel, Glamour, Salem si Benson & Hedges pe segmentul Premium, Winston in categoria Mid, Winchester, More, Monte Carlo, pe segmentul Value.

O afacere neafectata de criza: Piata tigaretelor creste cu 37% in valoare

O afacere neafectata de criza: Piata tigaretelor creste cu 37% in...