In cursul anului 2008, Consiliul Concurentei (CC) a deschis 14 investigatii de incalcare a legii, din care zece investigatii din oficiu si doua pentru cunoasterea pietei. Investigatiile deschise din oficiu au vizat piata auto (autoturisme, piese de schimb si servicii de reparatii), piata serviciului de salubrizare a Capitalei, piata lacurilor si vopselelor nealimentare, piata transporturilor in regim de taxi (din Constanta, Bucuresti si Targu Mures), piata distributiei farma, piata serviciilor bancare si cea a productiei de carne. Investigatiile initiate ca urmare a unor notificari au analizat piata zaharoaselor, a energiei termice si apei calde din Buzau si a serviciilor de carotare si geologice.

Potrivit informatiilor oficialilor CC, autoritatea a emis zece sanctiuni, trei dintre acestea referindu-se la incalcarea Legii Concurentei, iar celelalte sapte - omisiunea notificarii, acestea din urma cumuland 1% din totalul sanctiunilor.

La finele lui 2008, CC avea in desfasurare 30 de investigatii, din care: 16 - declansate din oficiu, 10 - ca urmare a unor plangeri si 4 - initiate pe fondul unor cereri/notificari, se mai precizeaza in raportul anual al institutiei. In cadrul investigatiilor, au fost efectuate inspectii inopinate in 104 sedii ale agentilor economice din pietele: deseurilor reciclabile, painii, serviciilor de transport in regim de taxi (Timisoara si Targu Mures), scolarizarii auto pentru obtinerea permisului de conducere (Bucuresti), distributiei farma si serviciilor bancare si interbancare.

Activitatea CC s-a concluzionat anul trecut prin adoptarea unui numar de 102 de decizii, dintre care circa 83% au fost emise in domeniul concentrarilor economice. "Fata de anul precendent, CC a emis un numar semnificativ mai mare de decizii, cu aproape 62% mai mult decat in 2007, un rol important revenind, alaturi de deciziile in domeniul concentrarilor economice, celor de sanctionare a practicilor anticoncurentiale", conform raportului autoritatii.

Consiliul Concurentei a fost infiintat prin Legea concurentei din 1996. In conformitate cu prevederile Legii concurentei, CC are drept scop protejarea si stimularea concurentei pentru asigurarea unui mediu concurential normal, in vederea promovarii intereselor consumatorilor.