Concentrarea crescuta pe profitabilitate este principala cauza a stresului de la serviciu, potrivit respondentilor din 11 tari, noteaza analiza care a cuprins 11.000 de angajati din 13 tari.

“Date fiind conditiile economice din regiune, situatia angajatilor de aici nu este cu mult diferita fata de cea a participantilor la studiu. Exista peste tot presiuni asupra fortei de munca, presiuni care isi fac simtita prezenta si in Romania, atat in sectorul public, cat si in cel privat. Este de inteles faptul ca angajatii romani sunt afectati de nesiguranta locului de munca, de reducerea salariilor si de cresterea volumului de lucru, pe masura ce au loc noi disponibilizari, acestea fiind doar cateva dintre cauzele care determina instaurarea unui nivel de stres ridicat la serviciu”, spune Garry Gurtler, director regional pentru Europa Centrala si de Est, in cadrul Regus.

Dimensiunea companiei este un alt factor care a influentat cresterea nivelului de stres din ultimii ani.. Aproape doua treimi din salariatii companiilor cu peste 1.000 de angajati au experimentat o crestere a stresului, in comparatie cu 54%, in cazul IMM-urilor.

Analiza a evidentiat si ca, la nivel global, angajatii din sanatate si farma au raportat cea mai mare crestere a nivelului de stres (65%), cei din retail aratand cea mai scazuta crestere (52%).

Studiul a fost realizat in perioada august-septembrie 2009.