“Din cauza problemelor financiare, companiile vor mai trimite cadouri doar unui numar restrans de colaboratori, in rest vor alege sa trimita felicitari. In aceste conditii, am inceput sa bugetam un decembrie mai slab decat noiembrie”, a mai spus Lucian Aldescu (foto) privitor la perioada sarbatorilor da iarna.

In aceste conditii, compania de curierat estimeaza o cifra de afaceri similara cu cea de anul trecut, desi dupa primul semestru raportase un avans de 10%. "In S1 am avut o crestere de 10% a cifrei de afaceri si coletele au crescut cu 15%. In cea de-a doua jumatate a anului si pana in prezent am raportat un salt de 18% pe colete, in timp ce veniturile au ramas constante. Astfel, estimam o cifra de afaceri similara cu cea de anul trecut”, a afirmat Aldescu, care a adaugat ca venitul mediu per colet s-a redus cu pana la 20%. “Cei mai multi clienti pe care i-am pierdut au fost in domeniile auto si constructii”, mai spune acesta.

In 2008, Pegasus a raportat afaceri de 6,4 milioane euro, in crestere cu 40% fata de 2007.

Profitul nu se va mai mentine insa la valoarea de anul trecut, din cauza investitiilor si a discount-urilor pe care le-au cerut companiile cu care colaboreaza compania de curierat. “In conditii de criza, toata lumea, ca si noi, de altfel, s-a intors catre furnizori. Astfel, companiile au incercat sa obtina reduceri si din partea curierilor, ajungandu-se la un razboi al preturilor pe piata de curierat care nu ajuta pe nimeni”, explica seful Pegasus, care adauga ca majoritatea clientilor si-au redus cu 15-20% bugetul pentru curierat.

In plus, Pegasus a investit anul acesta intr-un nou sistem informatic, care inlesneste procesul de colectare si livrare. “Nu cred ca vom avea profit anul acesta, ci mici pierderi pentru ca am investit circa jumatate de milion de euro in sistemul IT si rebranding”, a completat seful Pegasus.

Compania a incercat in aceasta perioada sa reduca pe cat posibil costurile, prin renegocierea tarifelor cu furnizorii. “Pentru diminuarea costurilor am mers catre chirii, furnizorul de motorina si furnizorul de telefonie. In acest fel, am reusit o reducere a costurilor cu circa 10%”, a explicat reprezentantul Pegasus.

De asemenea, pentru mai multa flexibilitate, compania de curierat a decis sa lucreze cu subcontractori. “Noi ne ocupam mai mult de partea de IT si logistica, in timp ce transportul si livrarea au fost subcontractate unor antreprenori locali in fiecare oras. Si in Bucuresti am ales, mai nou, aceasta varianta pentru a responsabiliza mai mult oamenii", mai afirma Aldescu.

In aceste conditii, numarul angajatilor Pegasus a scazut fata de finele lui 2008. "Numarul de salariati in Pegasus a scazut nu pentru a reduce costurile, ci datorita variantei de subcontractare. Acum avem 200 de angajati, fata de 260 la sfarsitul lui 2008. Multi dintre fostii angajati sunt acum subcontractori”, a mai explicat seful companiei de curierat.

Divizia cea mai afectata de criza a fost, in cazul Pegasus, cea a livrarilor din aceeasi zi. “Segmentul “the same day”, cu care Pegasus a inceput pe piata locala, a scazut cu 50% pentru ca oamenii nu mai sunt dispusi sa plateasca pentru rapiditate. Din fericire, acest segment reprezinta doar 6% din cifra noastra de afaceri”, a mai declarat Aldescu.

Reprezentantul Pegasus considera ca, incepand din a doua parte a lui 2010, piata locala de curierat isi va reveni. “In 2010 ne-am propus o crestere de 15-20%, in special in al doilea semestru, cand piata isi va reveni”, afirma acesta.

Pe termen mediu, Aldescu vede o consolidare a pietei. “Piata se va consolida, jucatorii mici vor deveni subcontractori pentru cei mari. Vor mai fi noi achizitii pentru ca mai exista 2-3 integratori care se uita in zona pentru a vedea ce mai este de cumparat”, adauga oficialul DPD.

Pegasus a fost infiintata in 1997, fiind prima companie de livrari urbane din Romania.

In martie 2008, GeoPost, o subsidiara a Postei Franceze, impreuna cu turcii de la Yurtici Kargo, au decis achizitionarea a 80% din actiunile companiei de curierat Pegasus. Ca urmare a acestei achizitii, incepand din 2010, Pegasus isi va schimba numele in DPD, brandul international al GeoPost.

Principalii concurenti ai Pegasus Courier pe piata locala sunt TNT, DHL, Fan Courier, Cargus, Fedex si UPS.

Dans in trei: Fan Courier, in cautarea profitului din anii trecuti

Dans in trei: Fan Courier, in cautarea profitului din anii trecuti

Dans in trei: Fan Courier, in cautarea profitului din anii trecuti