Simularea de business presupune ca fiecare grupa de participanti (grupa fiind formata din 2-3 cursanti) se afla la conducerea unui business.

Pe parcursul simularii, care dureaza trei zile, participantii la cursuri se ocupa de strategia de vanzari a companiei virtuale, stabilesc coordonatele financiare ale businessului, creeaza campanii promotionale sau inventeaza branduri noi.

“Un om foarte bun de marketing trebuie sa-si puna mai multe intrebari: De numere sunt importante pentru afacerea mea? De unde vin cifrele care ma intereseaza pe mine si cum pot sa le obtin? Care este numarul important in momentul de fata si ce relatie are cu celelalte numere din business?”, le explica Stefan Palarie, consultant in cadrul companiei de training Interact, specializata in simulari de afaceri, tinerilor manageri dornici sa invete ce inseamna notiunile de marketing si business.

Trainerii Interact tin frecvent simulari de business in cadrul IAA, institutie care ofera cursuri de marketing si comunicare pentru angajatii din domeniu. Cele trei zile de business, parte al unui modul avansat pentru angajatii din marketing, il costa pe fiecare cursant circa 450 de euro, in conditiile in care modulul dureaza 22-25 de zile. Costul total al cursurilor este de aproximativ 3.600 de euro, incluzand TVA-ul.

“Inainte de criza, companiile plateau cursurile angajatilor pe care ii trimiteau sa se pregateasca. In prezent, tinand cont de perioada de recesiune, angajatii achita trainingurile din propriile buzunare”, afirma Madalina Miron, coodonatoarea scolii IAA. Peste 80 de romani au absolvit pana acum cursurile IAA.

Simularile de business tinute de reprezentantii Interact sunt achizitionate de firma de servicii profesionale de la un partener strain de business, compania Business Today International.

Minusurile simularii de business tinuta la sfarsitul saptamanii trecute de trainingerii Interact, la care au participat 13 persoane, au fost redactarea in engleza a materialelor de curs, precum si lipsa contextului de recesiune prin care trece economia globala.

De cealalta parte, partile pozitive ale simularii au fost interactivitatea si implicarea trainerului, materialele de lucru, feedback-ul participantilor la discutii, precum si atmosfera destinsa creata de trainer. De exemplu, unul din aspectele inedite ale simularii a fost felul in care era organizata compania ipotetica, sub forma unei foi plastificiate, pe care, cu ajutorul unor jetoane similare celor folosite intr-un cazinou, cursantii trebuiau sa se “joace” cu activele, pasivele sau creditele business-ului.

Interact a avut o cifra de afaceri de circa 1,4 milioane de euro in 2008, clasandu-se pe locul al cincilea in topul celor mai importanti jucatori din piata locala de training, potrivit datelor financiare inregistrate pe site-ul Ministerului de Finante.

Pentru 2009, reprezentantii Interact estimau recent, pentru Wall-Street, ca se asteapta la un business de 0,8-0,9 milioane de euro.

Cei mai importanti jucatori de pe piata locala de training sunt Ascendis, TMI Romania, United Business Development (UBD), Codecs, Interact, Trend Consult sau Human Invest.