Femeile de afaceri pot fi lideri mai buni decat barbatii, pentru ca sunt mai orietate catre oameni. Cu toate acestea, misiunea femeii in business este mai dificila decat a barbatului, aceasta avand o serie de alte responsabilitati, pe langa job, iar, in plus, societatea are asteptari mai mari decat de la un manager de sex feminin, a declarat pentru wall-street.ro Georgeta Dendrino, coach si sefa companiei de training al Interact.

"Femeile pot sa fie mai buni lideri decat barbatii, tocmai pentru ca pot sa aiba orientare catre rezultate, dar stiu si fie si atente la oameni, in acelasi timp. Hai sa ne inchipuim ca ii punem unui barbat in spate tot ce face o femeie, in general. Nu se stie daca s-ar descurca la fel", a declarat Georgeta Dendrino, care este si VP Mentoring al celei mai mari retele de business international pentru femei - Professional Women's Network.

De ce le este mai dificil femeilor in business

Pe de alta parte, desi fac treaba buna la varful companiilor, parcursul unei femei pana intr-o functie de top nu este la fel de usor ca al unui barbat. Astfel ca numarul mare de sarcini si responsabilitati pe care le are o femeie, in general, ingreuneaza ascensiunea profesionala a acesteia.

"Cred ca poate sa le fie si mai greu femeilor, pentru ca femeile au mai multe de facut. Pe langa job, au si responsabilitati acasa, isi asuma mai multe, cu partener si cu copii", a precizat Dendrino.

"Femeia daca a ridicat putin tonul se considera ca este isterica"

Coach-ul Georgeta Dendrino mai spune ca asteptarile societatii sunt mai mari cand vine vorba despre o femeie, iar nivelul de toleranta al societatii este mai mic fata de ele.

Si mi se pare ca, in general, societatea este mai dura cu femeile, asteptarile sunt mai mari, trebuie sa te straduiesti mai mult si ti se ingaduie mai putin. Adica de la un barbat sef oamenii accepta mai usor anumite lucruri, insa femeia daca a ridicat putin tonul se considera ca este isterica sau alte prescurtari nepotrivite, insa barbatul sigur a fost scos din sarite

Astfel, avand un parcurs anevoios catre varful ierarhiei, femeia ajunsa manager se schimba, intra in competitie cu alte femei.

"Pentru ca i-a luat atat de mult, a costat-o atat de mult sufleteste sa ajunga acolo, ea ajunge sa schimbe ceva. Multe persoane capata ceva mai negativ si devin rele cu celalalte femei. Am citit si studii care spun asta si am experimentat. Femeile intra in competitie una cu alta, in mod nerational", a precizat Georgeta Dendrino.

Romancele nu stiu sa impuna limite

La noi, femeile impun cu dificultate limite, fie ca este vorba de job, dar in special de viata de familie, motiv pentru care se incarca cu noi responsabilitati.

"Acasa nu impart responsabilitatile si isi asuma mult mai mult, pentru ca asa sunt crescute, romancele considera ca este treaba lor sa faca toate acestea si treaba lui este sa aduca bani si sunt putine femile care sunt dispuse sa puna lucrurile pe hartie si sa «rupa pisica in doua». Ele facand atat de multe, se incarca foarte tare si ajung sa izbucneasca", a incheiat Dendrino.

Femeile ajung cu dificultate in pozitia de CEO

Georgeta Dendrino a adaugat ca o diferenta clara in ascensiunea la un post de CEO poate fi observata in functie de gen. Astfel, asa cum era de asteptat, femeile trebuie sa faca mai multe eforturi pentru a urca pe scara ierarhica.

Iata si cele 10+1 greseli pe care trebuie sa le evite o femeie care se viseaza CEO.

Georgeta Dendrino este managing director al companiei de training al Interact si are peste 22 ani de experienta in domeniul trainingului si consultantei, precum si 10 ani in executive coaching. Ea a fost desemnata VP Mentoring al celei mai mari retele de business international pentru femei - Professional Women's Network.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Cariere »



Setari Cookie-uri