Tengelmann, compania-mama a Plus, a confirmat ca se afla in discutii pentru a-si vinde operatiunile din Romania si Bulgaria, potrivit publicatiei novinite.com, care citeaza FoodBizDaily.

In prezent, retailerul Plus Discount, opereaza 96 de magazine in Romania, anul acesta extinzandu-si reteaua cu 25 de noi unitati anul acesta. Fiecare nou magazin a necesitat o investitie medie de 1,5 milioane de euro, ceea ce inseamna ca Plus a cheltuit pentru expansiunea lantului de magazine 37,5 milioane de euro, pentru anul acesta fiind programate inaugurarea altor 23 de unitati.

Anul trecut, Lidl si-a anuntat intentia de a deschide aproape 50 de magazine in Romania la inceputul lui 2010, potrivit novinite.com. Aceeasi sursa precizeaza ca prin aceasta miscare compania germana ar putea deveni lider pe segmentul discoutului in cateva luni, cu un total de peste 150 de magazine.

In primavara lui 2009, Lidl a primit autorizatie de constructie pentru un supermarket in Galati, pe o suprafata de aproape 4.700 de metri patrati. Spatiul comercial, ce va fi finalizat in 2011, necesita o investitie de 5 milioane de euro si va avea o suprafata de 1.500 de metri patrati, beneficiind de 90 de spatii de parcare. Grupul german mai anuntase in februarie, anul trecut, deschiderea unui supermarket in apropiere de Sibiu, intins pe o suprafata de circa 1.000 de metri patrati.

Nemtii de la Lidl tatoneaza de mai multi ani piata romaneasca si pana acum si-a amanat intrarea in forta pe piata locala din cauza preturilor mari la imobiliare, potrivit surselor.

Germanii de la Lidl au in plan sa intre pe piata bulgara in primavara anului acesta. In prezent, Plus opereaza o retea de 16 magazine in Bulgaria. La fel ca si in Romania, unde discounterii au fost cei mai activi retaileri din punctul de vedere al expansiunii retelelor, si in Bulgaria magazinele cu produsele cele mai ieftine au fost la mare cautare, perspectivele fiind pozitive si pentru anul acesta, in ciuda crizei economice.

Brandul Plus exista pe piata germana de 35 de ani. Compania este deja prezenta cu circa 4.100 de magazine si peste 40.000 de angajati in opt tari europene (Germania, Austria, Ungaria, Polonia, Cehia, Portugalia, Grecia si Romania). Lidl detine peste 800 de magazine in Germania, Cehia, Slovacia, Polonia, Croatia, Romania si Bulgaria. In tara noastra, compania este prezenta din 2005, prin divizia Kaufland.

Piata discounterilor din Romania este impartita intre mari jucatori ca Penny Market, Plus Discount, Profi si Minimax. Sectorul retailului modern alimentar este estimat la o valoare de circa 10 miliarde de euro, afacerile primilor trei mari grupuri - Metro (Metro Cash&Carry, Real Hypermarket), Rewe (Selgros Cash&Carry, Billa, Penny Market) si Carrefour cumuland jumatate din aceasta suma anul trecut.

Afla care sunt planurile discounterilor pentru 2010 intr-o analiza despre tendintele in retailul romanesc.

Citeste Seful Selgros: Castigatoarele crizei vor fi magazinele de discount.

Top 10 tendinte in retailul romanesc pentru 2010

Top 10 tendinte in retailul romanesc pentru 2010