Wagner, Lidl: Angajam 100 de oameni pe zona de digital. Strategiile Lidl pe zona de tehnologie

Pentru a avea, la un anumit moment, un produs pe raft, astfel incat clientul sa il poata pune in cos si sa plece acasa multumit, au loc mii de procese care trebuie sa functioneze impecabil. Lidl Digital, deschis de curand in Romania, furnizeaza solutii de eCommerce si management pentru platformele digitale ale Lidl, compania angajand 100 de oameni in tara. Am stat de vorba cu Frank Wagner, presedintele Consiliului de Conducere Lidl, cerandu-i detalii despre acest proiect si tehnologiile implicate in Lidl.

WALL-STREET.ro: Care sunt prioritatile pe zona de digital a Lidl Romania? Pe cand magazin online, de exemplu?

Frank Wagner: Pentru moment, ne concentram eforturile in zona de e-commerce pe Lidl Tour, care in 2017 a avut o crestere fenomenala de peste 150%. La inceptul acestei luni am aniversat 2 ani de la lansare, ocazie cu care le-am pregatim clientilor nostri o oferta aniversara speciala pentru ca, nu-i asa?! Merita sa fie surprinsi.

Totodata, ne concentram mult pe expansiunea offline pentru ca sunt inca multe zone in Romania in care exista oportunitati pentru dezvoltarea comertului modern si ne propunem sa le accesam pe acestea mai intai.

In plus, suntem bucurosi sa aducem anul acesta in Romania un IT hub – Lidl Digital - pentru care suntem in plin proces de recrutare. Angajam peste 100 de specialisti IT care vor sustine dezvoltarea software pentru intregul grup Lidl, pentru e-commerce. Lidl Digital Romania este al doilea cel mai mare hub IT din grupul Lidl, dupa cel din Germania si se va ocupa de proiecte internationale, gestionate din Romania.

Citeste si:
Lidl cauta 100 de arhitecti software. Ce tehnologii trebuie sa stie
Lidl angajeaza, in Romania,...

W-S.ro: De ce ati ales Romania pentru gazduirea Lidl Digital si nu un alt stat, inclusiv din Europa Centrala si de Est?

FW: La nivel global ne extindem portofoliul de servicii digitale, iar Lidl Digital, ca organizatie, vine sa sustina aceasta dezvoltare. Deschiderea hub-ului Lidl Digital in Romania, pe langa cele deja existente in Berlin, Barcelona si Sofia, este o investitie in viitorul e-commerce-ului Lidl la nivel global.

In Romania, Lidl Digital construieste si remodeleaza solutii bazate pe tehnologii SAP, Java si Hybris. La nivel de grup, planurile noastre de crestere in zona e-commerce sunt extrem de ambitioase, si in acest scop, si in Romania ne propunem sa continuam ritmul alert de atragere a talentelor de pe piata locala.

Citeste si:
Mihaela Ioniță este noul Director Național de Resurse Umane al Lidl...
Mihaela Ioniță este noul...

Nu este un secret ca Romania are talente extrem de valoroase in acest domeniu, foarte multi oameni bine pregatiti si cu un potential extraordinar. In Romania exista foarte multi profesionisti valorosi in domeniul software, iar alegerea acestei tari pentru un business de profil este un semn al recunoasterii talentului, la nivel international.

W-S.ro: Care sunt cele mai eficiente canale pentru recrutarea de angajati specializati in SAP/Hybris/Java etc.?

FW: Atunci cand am inceput procesul de recrutare, ne-am propus sa avem o abordare diferita a pietei muncii din Bucuresti, astfel ca am gandit o campanie de employer branding, vizibila in locurile strategice din oras, care sa prezinte avantajele Lidl Digital: un start-up IT cu beneficii enterprise.

In ceea ce priveste activitatile tactice de recrutare, suntem prezenti atat pe canalele online, cat si in alte medii mai putin conventionale, astfel incat sa acoperim targetul relevant. Avem un program de referral si foarte multi actuali colegi, evident, au venit prin recomandari, ceea ce ne bucura, intrucat ne confirma ca angajatii nostri apreciaza proiectele pentru care lucreaza, precum si mediul de lucru. Si canalele de recrutare din segmentul social media sunt instrumente valoroase care ne permit sa intram in contact cu specialistii pe care dorim sa-i atragem in Centrul de Excelenta Lidl Digital.

W-S.ro: Cum considerati ca veti motiva angajatii sa ramana in cadrul Lidl Digital, avand in vedere ca cererea pentru specialisti in aceste domenii este extrem de mare? Ce veti oferi diferit/suplimentar fata de alte companii?

FW: Asa cum spuneam mai devreme, vorbim despre proiecte complexe care ofera implicit posibilitatea de a lucra cu tehnologii de ultima generatie. Momentan suntem un start-up cu planuri extrem de ambitioase de extindere in e-commerce la nivel mondial si acesta este, cred, primul beneficiu: oportunitatea de a fi de la inceput intr-o companie si de a contribui, nu doar la proiecte internationale, ci si la formarea si consolidarea ei pe piata locala. In plus, colegii gestioneaza proiecte internationale, lucrand doar din Romania, o oportunitate relativ rara in acest domeniu in care mobilitatea este extrem de ridicata.

Citeste si:
Kaufland inaugurează un nou magazin și face angajări
Kaufland inaugurează un nou...

In plus, chiar daca e o campanie separata de Lidl Romania, principiile noastre se aplica si in Lidl Digital – oferim la venirea in companie un program de onboarding complex, astfel incat acomodarea in rol sa fie cat mai usoara. Ne propunem sa fim competitivi si in ceea ce priveste filosofia de compensatii si beneficii, uitandu-ne in permanenta la trend-urile din piata relevanta.

W-S.ro: La ce platforme/din ce tari vor lucra, initial, cei cca. 100 de angajati?

FW: Lidl Digital Romania sustine agenda digitala a grupului. De aceea, proiectele noastre implica cele mai noi tehnologii si modele SAP S/4 Hana, SAP Hybris, dezvoltari proprii Java, dar si Micro-Services cand nevoia de business ne face sa ne indreptam catre o solutie personalizata. Vorbim insa, de proiecte dezvoltate la nivel de grup, gandite international, nu la nivelul unei singure tari.

W-S.ro: Ce rol are IT-ul/tehnologia in retail-ul modern? Cum va implementa Lidl noi tehnologii in magazinele proprii din Romania?

FW: Retailul este unul dintre cele mai dinamice domenii de activitate, cu foarte multi actori implicati si deci, cu tot atatea variabile: producatori, furnizori, transportatori, achizitori, magazine si foarte multi clienti. Pentru a avea, la un anumit moment, un produs pe raft, astfel incat clientul sa il poata pune in cos si sa plece acasa multumit, au loc mii de procese care trebuie sa functioneze impecabil.

Avem peste 150 de milioane de clienti care ne trec pragul anual si ne cumpara produsele. De asemenea, avem mii de furnziori si sute de tiruri care pleaca zilnic de la producator spre depozitele noastre, respectiv, de la depozitele noastre spre cele 226 de magazine Lidl, raspandite in toata tara.

Evolutia tehnologiei ne permite, in primul rand, sa asiguram o foarte buna comunicare intre toate aceste parti implicate la care fac referire. Cu sisteme automatizate si softuri personalizate pentru nevoile noastre, ale furnizorilor si transportatorilor reusim sa ne asiguram ca din punct de vedere logistic lucrurile functioneaza exact asa cum trebuie, pentru ca in final, clientii sa se poata bucura de produsele lor preferate. Potentialul de optimizare este insa, mult mai mare, motiv pentru care dezvoltam solutii IT care sa ne ajute in toate procesele pe care business-ul Lidl le implica. Cu astfel de procese extrem de complicate de care depindem, este crucial ca acestea sa functioneze impecabil. De aceea, tehnologia este pentru noi un factor crucial de succes.

W-S.ro: Cum arata, din perspectiva Lidl, un magazin online de grocery eficient/bun? Ce elemente ar trebui sa contina?

FW: Ne concentram pe magazinele fizice, astfel incat experienta de shopping sa fie una cat mai placuta pentru clienti, iar eficienta business-ului cat mai buna. Din punctul meu de vedere insa, cea mai buna calitate, la cel mai bun pret trebuie sa ramana cruciala, astfel ca pentru un magazin online, termenul de livrare si capacitatea de a mentine conditiile potrivite de livrare – temperaturi optime pentru fiecare tip de produs pentru a nu-si pierde calitatile fac diferenta.

W-S.ro: Daca ati putea chiar acum, in secunda aceasta, sa modificati UN LUCRU in business-ul Lidl, ce ati modifica si de ce?

FW: Nu exista un “big thing” pe care sa il schimbam – noi schimbam in fiecare zi cate ceva pentru a fi cu un pas inaintea trend-urilor.

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea eCommerce »



Setari Cookie-uri