Ferma pomicola "La Mosie" si-a planificat investitii de circa 2 milioane euro, in 2010, si o productie totala de fructe de 1.200 tone pe an, a declarat directorul general al Grupului de firme Romstrade, Gheorghe Racaru.
"Anul trecut a fost primul an de productie si nu putem sa vorbim de cifra de afaceri. In 2010, estimam ca aproximativ 1,5- 2 milioane de euro sa fie alocati pentru investitii in ferma pomicola" a declarat Gheorghe Racaru (foto).

Directorul general al grupului estimeaza ca in 2010 productia de fructe va creste de la 1.000 de tone in 2009 la 1.200 tone. Astfel, Racaru considera ca pe piata vor fi distribuite 60 tone de cirese, 20 tone de zmeura, o crestere la piersici de 18-20 tone, iar la mere si pere 1.000 de tone.

"Suntem deschisi la orice lant de magazine ca sa promovam produsele noastre, dar mentionez numai in Romania. Avem un depozit la Adunatii Copaceni, pentru conservarea fructelor, care sunt pastrate proAspete printr-o atmosfera controlata. Adica, se scoate oxigenul din incapere si ramane mai mult bioxid de carbon. Este cel mai ecologic mod de conservare a fructelor acestea pastrandu-si proprietatile" a precizat Racaru, citat de NewsIn.

Grupul de firme cu capital romanesc, Romstrade, care cuprinde firmele Romstrade, Blue Air, Direct Aeroservice care cuprinde catering, aerotaxi si un hotel in constructie, Andany SRL (marca La mosie), Blue Aero si doua agentii turistice Direct Travel si Blue Travel, a investit peste sapte milioane euro in ferma pomicola ce se intinde pe o suprafata de circa 100 hectare, in comuna Adunatii Copaceni.

Potrivit directorului general al grupului Gheorghe Racaru, investitia a fost realizata in totalitate din surse proprii, terenul fiind proprietatea grupului de firme.

"Am vrut sa dovedim ca se pot face lucruri si din resurse proprii. Pana in prezent, nu s-a apelat la niciun fel de credit si nici nu s-a primit vreo subventie. Speram ca mai tarziu sa primim si noi subventii si sprijin normal, ca sa fim competitivi macar pe piata interna", a spus la inaugurarea fermei Gheorghe Racaru.

In cele peste 100 de hectare ale fermei pomicole se cultiva mere, pere cirese, piersici, prune, nectarine, gutui, visine, zmeura, cocaze, vita de vie, struguri de masa si nuci. Pomii au fost adusi din Olanda, iar in 2009 s-a realizat o productie de peste 1.000 tone de fructe.

Produsele sunt comercializate in prezent in unitatile Real si Carrefour, sub brandul "La Mosie". "Suntem prezenti doar in Real si Carrefour pentru ca doar acestora le putem asigura momentan parte din necesar", a mentionat Gheorghe Racaru, care a adaugat ca produsele pleaca din ferma pomicola cu un pret de 15% mai mic decat ajung in magazine.

Totodata, Racaru a mai spus ca se ia in calcul si posibilitatea de a exporta produse, insa se vor concentra pe asigurarea necesarului pentru piata interna.

Pe langa productia de fructe, in cadrul fermei se produce si material saditor intr-o pepiniera de peste patru hectare. "Folosim puietii in special pentru dezvoltarea interna a fermei noastre, dar si pentru comercializare", a precizat la acea data Racaru.

Directorul general al grupului a mai spus ca intentioneaza sa extinda ferma pomicola in viitor pe alte circa 20-30 de hectare, care sunt momentan partial achizitionate, pe care holdingul va introduce legumicultura si cultura de plante tehnice, destinate in special industriei farmaceutice si cosmeticelor. De asemenea, activitatea va fi extinsa si prin introducerea segmentelor de procesare si cercetare.

Brandul "La Mosie" este detinut de compania Andany Trading, companie cu capital integral romanesc ce face parte din grupul Romstrade.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri