Cea de-a treia unitate de productie a adezivilor va fi construita pe un teren de aproximativ 30.000 mp situat in localitatea Roznov, langa Piatra Neamt. Aceasta fabrica ar urma sa deserveasca zona Moldovei. In prezent, Henkel detine in Romania doua unitati de productie pentru adezivi de constructii, in comuna Pantelimon si a doua la Campia Turzii, judetul Cluj. Valoarea totala a investitiilor Henkel in Romania, in capacitati de productie, depaseste valoarea de 30 milioane euro.

In ceea ce priveste constructia unor unitati de productie si pentru diviziile detergenti/produse pentru curatat si produse cosmetice in Romania, Liviu Sfrija declara ca astfel de fabrici exista deja in tarile vecine – Ungaria, Polonia, Ucraina – care deservesc tarile Henkel CEE, inclusiv Romania.

“Romania este insa o tara importanta si pentru afacerea cu adezivi, dovada cea mai buna in acest sens fiind cele doua unitati de productie existente si perspectiva unei a treia fabrici”, completeaza Liviu Sfrija (foto).

Potrivit acestuia, compania nu a renuntat la anumite proiecte, ci, cel mult, “au fost amanate din cauza situatiei dificile, dar ele se vor pune in aplicare de indata ce Romania va depasi perioada de criza”.

“Si in 2010 pregatim noi lansari de produse inovatoare, activitati atractive pentru clienti si consumatorii finali. Sigur, asteptam relansarea sectorului constructii, care va determina relansarea activitatii diviziei adezivi”, afirma presedintele Henkel Romania.

Pentru diviziile detergenti si cosmetice compania prognozeaza si pentru 2010 cresteri de ordinul a doua cifre. “Ce putem spune in acest moment este ca 2010 va fi cu siguranta un an in care criza va fi resimtita atat de catre mediul de afaceri, cat si de catre consumatorul final”, crede Liviu Sfrija.

Printre masurile de eficientizare a costurilor enumerate de managerul Henkel Romania se numara focus accentuat pe capitalul de lucru, in special supravegherea zilnica a creantelor din piata si a nivelului stocurilor, un control mai bun al lichiditatilor, fluxului de capital si al productivitatii, externalizarea unor servicii.

Si in 2010 portofoliile diviziiilor vor suferi modificari in sensul adaptarii la cerintele consumatorilor, afirma Sfrija.

“Sigur ca pretul va juca un rol important in decizia de cumparare a unui produs dar consumatorii vor fi atenti, in acelasi timp, la calitatea produselor pe care le vor cumpara. Consumatorii vor risca mai putin si vor alege mai mult marci consacrate. Cat priveste comportamentul de consum, pot spune ca acesta nu s-a modificat semnificativ pe timp de criza, dar este adevarat ca oamenii analizeaza mult mai atent raportul calitate/pret”, declara oficialul Henkel Romania.

Henkel Romania a raportat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 571 milioane lei (135 mil. euro), in scadere cu circa 2,8% fata de 2008. divizia produse cosmetice/de toaleta a inregistrat “rezultate bune”, pe fondul evolutiei segmentului produselor pentru ingrijirea parului.

Activitatea diviziei adezivi tehnologii a fost afectata anul trecut de scaderea sectorului constructii cu 15-20%, de reducerea cererii pe piata materialelor de constructii cu circa 30% (unele piete au scazut cu 50% - de exemplu pardoseli) si de scaderea cererii pe segmentul clientilor industriali. Prin actiunile de marketing intreprinse si prin strategia adoptata, divizia adezivi a inregistrat afaceri apropiate cu cele din 2008.

Cele mai performante categorii de produse din portofoliul diviziei adezivi in 2009 au fost cele legate de termosistem (Ceresit Ceretherm) - tencuieli, adezivi, amorse - dar si gleturile Ceresit.

Potrivit companiei, Henkel este lider de piata in Romania cu 8 marci: Pur (piata detergentilor de vase), Bref (odorizante de toaleta), Clin (solutii pentru geamuri), Perwoll (pe segmentul detergentilor speciali), Taft (produse styling), Ceresit (pe 2 piete: adezivi pentru placari ceramice si gleturi), Thomsit (solutii pentru pardoseli) si Loctite (adezivi si tehnologii).

In clasamentul celor 32 de tari membre Henkel Central Eastern Europe, Henkel Romania ocupa pozitia a 7-a ca Ebit si pozitia a 8-a ca vanzari nete.

Vanzarile Henkel CEE au crescut cu 2,3% procente, datorita diviziilor de bunuri de larg consum. In schimb, deprecierea monetara de peste 14% fata de moneda euro a determinat o scadere de 11,4% a veniturilor totale, pana la valoarea de 2,230 milioane euro. Contibutia diviziilor la acest rezultat a fost de 47% - divizia detergenti, 38% - divizia adezivi tehnologii si 15% - divizia cosmetice.

Henkel CEE coordoneaza in prezent activitatea din 32 de tari: Austria, Albania, Armenia, Azerbaijan, Belarus, Bosnia si Herzegovina, Bulgaria, Croatia, Cehia, Estonia, Georgia, Ungaria, Kazakhstan, Kosovo, Kyrgyzstan, Letonia, Lituania, Macedonia, Moldova, Mongolia, Montenegru, Polonia, Romania, Rusia, Serbia, Slovacia, Slovenia, Tajikistan, Turcia, Turkmenistan, Ucraina si Uzbekistan.

Infiintata in 1994 ca filiala a companiei Henkel Austria (devenita in 1998 Henkel Central Eastern Europe), Henkel Romania are in prezent 500 de angajati, iar portofoliul sau cuprinde peste 30 de marci, de la produse cosmetice, detergenti, adezivi comerciali si profesionali pana la tehnologii.

In anul fiscal 2009, Henkel a inregistrat vanzari de 13,573 milioane euro si un profit operational ajustat de 1,460 milioane euro.