Pe acest segment de piata, criza s-a facut simtita incepand cu a doua jumatate a lui 2009, astfel ca, finalul anului a adus o usoara scadere a cifrei de afaceri fata de 2008.

Am fost afectati in principal de deprecierea leului, ceea ce a cauzat si scaderea de 4% a cifrei de afaceri. Calculata in lei, valoarea vanzarilor a inregistrat o crestere de 10% fata de 2008, dupa ani cu cresteri de peste 15%”, declara Roxana Rasu, director general Sephora Romania si Balcani.

Pentru anul in curs, Roxana Rasu se asteapta ca piata cosmeticelor de lux sa stagneze la o valoare de aproximativ 100 milioane de euro si estimeaza pentru Sephora o cifra de afaceri de 26 milioane de euro, egala cu cea inregistrata in 2009.

De asemenea, Sephora a inaugurat deja doua magazine in acest an, ajungand astfel la un numar de 20 de magazine, iar planul de extindere se va opri aici pana la finalul anului.

Nu avem in plan deschiderea unui nou magazin in 2010 intrucat nu exista proiecte noi de mall-uri si ne este mai greu sa gasim spatii adecvate pe strazi comerciale”, completeaza Roxana Rasu.

In plus, ea spune ca pentu un magazin standard Sephora este nevoie de o suprafata de 300 mp, iar investitia se situeaza de obicei intre 250.000 si 270.000 de euro.

Printre masurile luate de Sephora in 2009 pentru atenuarea efectelor negative aduse de criza financiara se numara scaderea costurilor cu chiriile si personalul, dar si a costurilor de logistica. Astfel, Roxana Rasu declara ca s-a ajuns la o reducere de 27% a cheltuielilor, fata de 2008.

Cea mai bine vanduta categorie de produse ramane in continuare cea a parfumurilor, cu o pondere de 53% din totalul vanzarilor, iar cel mai vandut brand este marca proprie, Sephora. Totodata, magazinul din Mall-Vitan, primul magazin Sephora deschis in Romania, continua sa aduca cele mai mari vanzari, iar in provincie, cel mai de succes este cel situat in Cluj, cu o crestere de 30% a vanzarilor in 2009.

Retailerul de cosmetice de lux Sephora este prezent pe piata romaneasca din anul 2000 si detine o cota de piata de 32%. In prezent, numara 20 de magazine la nivel national si are 200 de angajati