Prezent la inaugurarea lucrarilor unei noi platforme logistice in localitatea Petresti, din judetul Dambovita, Claude Faure (foto) a declarat ca principala problema cu care se confrunta jucatorii din piata de logistica din Romania o constituie infrastructura rutiera defectuoasa.

“Nu de mult am fost la Madrid. In urma cu 10 ani si Spania era in aceeasi situatie cu Romania, insa odata cu intrarea in Uniunea Europeana lucrurile s-au miscat in acest sector. In prezent, Spania este mai competitiva chiar si decat Franta din punct de vedere al infrastructurii rutiere. In jurul Madridului exista 5 centuri, la Bucuresti nu aveam nici macar o centura completa. Acest lucru va fi o mare problema pe viitor daca nu se iau masuri”, crede presedintele FM Logistic.

O alternativa la transportul rutier il reprezinta transportul feroviar, o solutie discutata de jucatorii din industria de profil.

“De 20 de ani discutam in Franta ca ar trebui sa apelam la infrastructura feroviara, insa facem invers. Problema consta insa in lipsa legaturilor feroviare la nivel european”, afirma Faure.

Prezenta pe piata romaneasca din anul 2004, compania FM Logistic si-a crescut cifra de afaceri de la 4,5 mil. euro in primul an de activitate pana la 18 mil. euro in 2009 si peste 600 de angajati.

Depozitarea si activitatea de manipulare reprezinta 55% din cifra de afaceri, transportul intern – 40%, iar co-packing-ul – 5%. Serviciile de transport intern sunt oferite unor companii precum Profi Rom Foods, BIC, SCA Packing sau Kraft Foods. Pentru transport international serviciile se adreseaza unor companii precum Bricostore, Arctic, Danone, Unilever, Contitech.

Procter & Gamble este cel mai mare client al FM cu circa 30.000 mp, urmat de Cora si Nestle cu cate 12.000 mp, L’Oreal- 5.000 mp, Sanofi - 2.500 mp si Yves Rocher - 800 mp.

FM Logistic a inaugurat prima sa platforma din Romania in Dudestii Noi (Timis) care desfasoara activitati logistice de depozitare, manipulare, co-packing si distributie pe o suprafata de 14.000 mp pentru Nestle.

“Mi-ar placea sa vad ca Romania se dezvolta ca Polonia care si-a pastrat valorile. De exemplu, in Polonia inregistram o cifra de afaceri de 8-9 ori decat cea din Romania”, spune Claude Faure.

FM Logistic a demarat lucrarile la cea mai mare platforma logistica realizata in Romania de un furnizor logistic, investitia initiala ridicandu-se la 10 milioane de euro. Cele 10 milioane de euro vor fi alocate in prima faza constructiei a trei cladiri cu o suprafata totala de 20.000 de metri patrati, localizata in comuna Petresti, judetul Dambovita.

Prima cladire va fi data in folosinta in ianuarie 2011 si este deja inchiriata unei companii din industria bunurilor de larg consum, urmatoarele doua urmand sa fie inaugurate in lunile aprilie-mai 2011. Pentru inceput la Petresti vor lucra 200 de angajati, urmand ca in faza finala FM Logistic sa aiba 500 de angajati pe o platforma de 100.000 de metri patrati.

Valoarea totala a proiectului se ridica la aproximativ 100 milioane de euro.

“Exista in continuare potential de dezvoltare in sectorul logistic din Romania. Daca este criza asta nu inseamna ca stopam si investitiile iar clientii nostri nu se mai dezvolta. Criza financiara a mai redus volumele insa activitatea continua. Stim cu totii ca traim o criza economica puternica, iar una dintre zonele cele mai afectate este Europa de Est. 2010 este un an greu, traim o perioada de incertitudine, insa odata cu sfarsitul acestui an, inceputul lui 2011 asteptam o usoara revenire”, declara Faure.

Grupul FM Logistic este prezent in 12 tari din Europa de Vest, Europa Centrala (care include si Romania), Europa de Est (Rusia, Ucraina), precum si in China. FM Logistic asigura clientilor servicii de depozitare sau ambalare, transport (international si distributie), dar si de co-manufacturing (ambalare primara, kitting) si co-packing (ambalare secundara - multipack, promotionale, mostre).

FM Logistic are un parc de 45 de trailere, operate de subcontractori, iar in 2011, compania estimeaza un parc de 80 de semiremorci. Numarul total de subcontractori in domeniul transportului rutier este de aproape 120.