Marirea plafonului de garantare la 70.000 de euro in cadrul programului Prima Casa nu stimuleaza constructia de locuinte noi, asa cum doreau guvernantii, din cauza procesului greoi de accesare a creditelor, considera Marius Dragne, marketing manager in cadrul producatorul de BCA Xella, pe regiunea Europei de Sud-Est.
“Guvernul a tergiversat adoptarea formei actuale a programului Prima Casa si de aceea constructiile noi nu au fost stimulate. Abia in 2011 se vor vedea efectele programului din acest an, pentru ca dureaza cel putin sase luni cand cand doritorii pot accesa creditele. Plafonul de 70.000 de euro este unul cu care se pot face case foarte bune, dar deocamdata nimeni nu a venit sa cumpere BCA, cel putin nu de la noi”, spune Marius Dragne.

Oficialul companiei adauga ca nici masurile recente de reducere a costurilor pe care le-au luat autoritatile nu ajuta foarte mult sectorul constructiilor si mediul de afaceri.

“Mediul de afaceri nu e sustinut, pornind de la nivelul dobanzilor si pana la facilitatile fiscale. Noi am investit 32 de milioane de euro in Romania si nu am primit niciun ajutor. Dar sunt companii care au investit mai mult si pentru care situatie e la fel. Atata timp cat va exista o lupta politica, nu se va face nimic. Mai mult, masurile de reducere a costurilor din sistemul bugetar par sa fi fost luate in pripa. De ce nu au redus cheltuielile de anul trecut?”, afirma Dragne.

In lipsa constructiilor noi, producatorul de BCA se orienteaza si in acest an catre piata de renovari, in conditiile in care circa 30% din vanzarile de anul trecut s-au datorat renovarilor.

“Pentru acest an ne-am propus ca vanzarile generate de renovari sa reprezinte un procent mai mare in totalul vanzarilor, comparativ cu 2009. De aceea, incercam sa informam piata asupra produselor noastre si sa fim vizibili in magazinele de tip Do It Yourself (DIY). Deocamdata, suntem prezenti in Hornbach, dar ne aflam in negocieri si cu celelate lanturi de profil”, mentioneaza Dragne.

Compania a reusit ca in primele patru luni ale anului sa aiba vanzari mai mari decat in perioada similara a anului trecut, in ciuda conditiilor meteorologice nefavorabile pentru sectorul constructiilor, datorita avantajului competitiv pe care i l-a adus prima unitate de productie de pe piata locala, inaugurata oficial la jumatatea lunii aprilie.

Capacitatea instalata de productie a fabricii, a carei constructie a durat 12 luni, este de 400.000 de metri cubi anual. Unitatea, in care s-au investit 32 mil. euro, va functiona la capacitate maxima abia anul viitor. In prezent, productia se realizeaza in doua schimbari, in lunile viitoare urmand a fi angajat personal si pentru al treilea schimb.

Fabrica a inceput sa produca efectiv din martie, dupa ce la sfarsitul lui 2009 si inceputul lui 2010 au fost realizate mai multe teste tehnice si de productie.

Vanzarile pe care le-au realizat germanii pe piata locala s-au ridicat anul trecut la 155.000 de metri cubi, iar cifra de afaceri a fost de 7,5 mil. euro, in scadere cu 43% fata de 2008.

Compania si-a propus sa atinga vanzari de 285.000 de metri cubi in acest an.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri