Oficialul companiei adauga ca nici masurile recente de reducere a costurilor pe care le-au luat autoritatile nu ajuta foarte mult sectorul constructiilor si mediul de afaceri.
“Mediul de afaceri nu e sustinut, pornind de la nivelul dobanzilor si pana la facilitatile fiscale. Noi am investit 32 de milioane de euro in Romania si nu am primit niciun ajutor. Dar sunt companii care au investit mai mult si pentru care situatie e la fel. Atata timp cat va exista o lupta politica, nu se va face nimic. Mai mult, masurile de reducere a costurilor din sistemul bugetar par sa fi fost luate in pripa. De ce nu au redus cheltuielile de anul trecut?”, afirma Dragne.
In lipsa constructiilor noi, producatorul de BCA se orienteaza si in acest an catre piata de renovari, in conditiile in care circa 30% din vanzarile de anul trecut s-au datorat renovarilor.
“Pentru acest an ne-am propus ca vanzarile generate de renovari sa reprezinte un procent mai mare in totalul vanzarilor, comparativ cu 2009. De aceea, incercam sa informam piata asupra produselor noastre si sa fim vizibili in magazinele de tip Do It Yourself (DIY). Deocamdata, suntem prezenti in Hornbach, dar ne aflam in negocieri si cu celelate lanturi de profil”, mentioneaza Dragne.
Compania a reusit ca in primele patru luni ale anului sa aiba vanzari mai mari decat in perioada similara a anului trecut, in ciuda conditiilor meteorologice nefavorabile pentru sectorul constructiilor, datorita avantajului competitiv pe care i l-a adus prima unitate de productie de pe piata locala, inaugurata oficial la jumatatea lunii aprilie.
Capacitatea instalata de productie a fabricii, a carei constructie a durat 12 luni, este de 400.000 de metri cubi anual. Unitatea, in care s-au investit 32 mil. euro, va functiona la capacitate maxima abia anul viitor. In prezent, productia se realizeaza in doua schimbari, in lunile viitoare urmand a fi angajat personal si pentru al treilea schimb.
Fabrica a inceput sa produca efectiv din martie, dupa ce la sfarsitul lui 2009 si inceputul lui 2010 au fost realizate mai multe teste tehnice si de productie.
Vanzarile pe care le-au realizat germanii pe piata locala s-au ridicat anul trecut la 155.000 de metri cubi, iar cifra de afaceri a fost de 7,5 mil. euro, in scadere cu 43% fata de 2008.
Compania si-a propus sa atinga vanzari de 285.000 de metri cubi in acest an.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: