Romania se afla pe locul al doilea in topul tarilor din regiune in functie de ponderea angajatilor care au primit cresteri salariale in ultimul an, arata un sondaj realizat de grupul irlandez Grafton, care activeaza in industria de recrutare, fiind prezent cu un birou si pe piata locala.
Aproximativ 33% din angajatii romani au primit cresteri salariale in perioada iunie 2009 – iunie 2010, in vreme ce ponderea polonezilor care au beneficiat de majorari salariale este cu 4% mai mare decat in Romania. In schimb, doar 12% dintre respondentii lituanieni au declarat ca au primit un avans la salariu in ultimul an.

“Ne asteptam ca salariile (din Romania – n.red.) sa nu creasca in acest an, ba chiar ar putea scadea cu pana la 20%. Conform acestui sondaj, in ultimele 12 luni, 40% dintre angajatii chestionati nu au avut parte de o modificare salariala, 33% au beneficiat de o mica crestere si salariile a 27% dintre ei s-au micsorat din cauza situatiei actuale a pietei. 64% dintre acestia sunt dispusi sa-si diminueze asteptarile salariale”, spune Ivana Vacokova, country manager la Grafton Recruitment Romania.

Salariul mediu net inregistrat la nivel national s-a ridicat in aprilie la 1.436 de lei, potrivit datelor consemnate de Institutul National de Statistica (INS).

Analiza evidentiaza ca aproximativ un sfert dintre angajati sunt in asteptarea unei imbunatatiri a pietei pentru a-si putea schimba locul de munca, ceea ce arata ca rata de uzura prin care angajatorii trec nu va ramane la fel pe o perioada lunga de timp.

De asemenea, angajatii din cele sase tari din regiunea Europei Centrale si de Est, sunt contienti ca perioada de criza nu va trece foarte curand. 40% dintre respondenti sunt de parere ca piata fortei de munca isi va reveni abia peste doi ani.

Chiar daca nu vad o revenire a pietei fortei de munca si a economiei locale, 60% din respondenti romani sunt multumiti de locul de munca actual, in vreme ce 14% din angajatii de pe piata locala prefera sa-si pastreze locul de munca actual in lipsa altor oferte de job.

In ciuda situatiei actúale a pietei, candidatii din Romania prefera contractele incheiate pe o perioada nedeterminata de timp. Peste jumatate (51%) dintre acestia un sunt dispusi sa accepte un contract pe o perioada determinata.

Totodata, 42.4% nu ar acepta un contract pe o perioada determinata, in vreme ce 32.5% dintre acestia ar acepta un contract de o perioada determinata de minim 1 an. Pentru 20% dintre candidati, tipul contractului nu este semnificativ.

Mobilitatea candidatilor este influentata in mod direct de situatia pietei, 71% dintre angajatii romanii fiind dispusi sa se relocheze intr.-o alta tara pentru un loc de munca.

Angajatii locali sunt mult mai flexibili cand vine vorba de pozitia firmei angajatoare in oras, acestia fiind dispunsi sa calatoreasca si mai mult; acest lucru nu inflenteaza cautarea unui loc de munca.

Sondajul arata ca 40% dintre candidati un sunt dispusi sa se mute in alt oras, 20% prefera sa ramana in aceeasi regiune si 37% sunt deschisi relocarii in alta tara.

Sondajul a fost realizat in iunie 2010, pe un esantion de 6.647 de respondenti, din Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania si Lituania. Doua treimi din respondenti au varste cuprinse intre 21 si 40 de ani, iar aproximativ 70% din cei chestionati se afla in cautarea de noi oportunitati.






Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri