Piata farmaceutica romaneasca a inregistrat, in primele sase luni ale anului, o crestere de 15,4% in lei comparativ cu perioada similara din 2009, pana la 4,88 miliarde de euro, respectiv un avans in euro de 17,6%, atingand valoarea de 1,17 miliarde de euro, potrivit unui studiu al companiei de cercetare IMS Health Romania.
Volumul de vanzari prin farmacii a crescut in primele sase luni ale anului curent cu 2%, echivalentul a 223,2 milioane de unitati, pe cand segmentul distributiei de medicamente prin spitale a suferit un declin de 12,4%, comprimandu-se pana la 17,1 milioane de unitati. In ceea ce priveste valoarea, farmaciile au vandut in perioada analizata cu 18,4% mai mult decat in ianuarie-iunie 2009, iar spitalele cu 5% mai putin. Astfel, vanzarile de medicamente prin farmacii s-au cifrat la 4 miliarde de lei , pe cand cele prin spitale – la 519 milioane de lei.

In primul semestru, s-au vandut cu 2,5% mai multe medicamente cu reteta medicala (Rx), pana la 175,3 milioane de unitati, pe cand OTC-urile (medicamente fara prescriptie medicala) s-au vandut in volume mai mici cu 3,7%, pana la 65 milioane de unitati. In perioada analizata, vanzarile Rx-urilor s-au ridicat la 4,3 miliarde de lei, iar cele ale OTC-urilor, la 545 de milioane de lei, potrivit raportului intocmit de IMS Health Romania.

“Luna iunie a inregistrat o revenire a pietei totale, cu aproximativ 8% fata de luna precedenta. Canalul de spital a rupt si el panta descrescatoare a ultimelor luni, pe fondul unor suplimentari de fonduri, dar per ansamblu pe o perioada mai lunga de timp trendul este insa tot crescator”, au declarat oficialii IMS Health Romania.

Acestia au adaugat ca “va fi interesant de urmarit in lunile urmatoare care va fi impactul modificarii modului de compensare de la pret de referinta pe substanta activa la pret de referinta pe clustere terapeutice si care vor fi eventualele corectii bugetare pe domeniul sanatatii”.
Compania de cercetare a pietei farmaceutice a realizat si un clasament al celor mai mari companii de profil din Romania, in topul acestuia aflandu-se elvetienii Roche, cu vanzari de 485,1 milioane de lei, urmati de Novartis – cu 322,5 milioane de lei.

Pe locul al treilea se claseaza GlaxoSmithKline, care a vandut de 307 milioane de lei in primul semestru; pe urmatoare pozitie se afla americanii de la Pfizer, care au realizat vanzari de 281,6 milioane de lei. Sanofi-Aventis ocupa locul al cincilea, cu incasari in valoare de 272,4 milioane de lei, urmat de Servier, cu 232,4 milioane de lei.

Clasamentul este continuat cu AstraZeneca, ale carei vanzari s-au cifrat in primul semestru la 209,6 milioane de lei; urmeaza Zentiva, care a vandut medicamente in valoare de 173,8 milioane de lei, apoi Ranbaxy, cu incasari de 172 milioane de lei. Clasamentul este incheiat Schering Plough, care a afisat in prima jumatate a anului vanzari de 137,4 milioane de lei.

Pe urmatoarele zece locuri s-au clasat alti importatori/producatori de medicamente: Eli Lilly, Antibiotice, Bayer Schering, Johnson&Johnson, Krka, Menarini, Merck Sharp Dohme (MSD), Labormed, Gedeon Richter si Reckitt Benckiser.

In total, primele 20 de companii din clasament au cumulat vanzari de 3,6 miliarde de lei, restul vanzarilor fiind realizate de jucatori mai mici, ale caror incasari se ridica la 1,2 miliarde de lei pentru primele sase luni ale anului.

Topul companiilor nu include integrarea Zentiva in cadrul grupului Sanofi-Aventis, rezultatele cumulate ale celor doua entitati propulsand Sanofi-Aventis in fruntea clasamentului. In mod similar, clasamentul intocmit de IMS Health nu include integrarea Whyeth in cadrul Pfizer si nici a Schering in cadrul MSD. Toate valorile reprezinta intrari dinspre distribuitori in farmacii, deci preturi de distributie.

TOP Companii farma dupa vanzarile din primul semestru 2010



Sursa: IMS Health Romania

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri