"Ca urmare a noilor tehnologii lansate anul acesta, a modificarilor de pret care vor avea loc pe piata gazelor sau a interesului romanilor pentru energiile regenerabile, sprijinit si legislativ, noi mizam pe o crestere de zece procente a cifrei noastre de afaceri in 2010", a declarat, directorul general al Viessmann Romania, Olimpiu Achim, potrivit Mediafax.

Compania, parte a grupului german Viessmann, sustine ca piata de echipamente termice destinate retailului a scazut cu 40% anul trecut, la 100 milioane de euro, dar estimeaza ca vanzarile de profil vor creste cu 10% in 2010.

"Inceputul de an a fost complicat pentru intreaga piata, insa lucrurile au inceput sa se miste bine din al doilea trimestru", a afirmat Achim.
Pentru a dinamiza vanzarile, Viessmann va lansa o noua generatie de microcentrale murale in condensatie pe combustibil gazos. Microcentralele sunt destinate in primul rand uzului casnic, preponderent proprietarilor din sectorul rezidential, dar si unor aplicatii din sectorul civil, precizeaza compania.

"2009 a fost categoric un an al pretului, iar 2010 urmeaza acelasi scenariu, insa lucrurile s-au dinamizat. Ne-am orientat strategia de piata mizand atat pe campanii promotionale cat mai atractive consumatorul final, cat si pe produsele noi care au cautare in piata", a afirmat Achim.

Distribuitorul de echipamente termice se asteapta la o usoara reconfigurare a cererii pe zona de centrale cu combustibil solid in perioada urmatoare, ca urmare a unor modificari de pret care ar putea avea loc pe piata gazelor.

Citeste si:

La inceputul lui august, ministrul Economiei, Adriean Videanu, a declarat ca prin liberalizarea pretului la gaze naturale vrea sa aduca tarifele din Romania la media din UE, nu la valoarea de import din Rusia. Comisia Europeana a cerut Romaniei un program privind liberalizarea pretului la gazele din productia interna.

Compania sustine ca o alta directie de crestere a pietei o constituie zona de sisteme de incalzire cu resurse regenerabile.

"In contextul adoptarii unei forme functionale a programului national «Casa Verde», de subventionare a instalatiilor solare si a pompelor de caldura achizitionate de persoanele fizice, este de asteptat sa avem in scurt timp un feed-back pozitiv", a spus Achim.

Solutiile destinate retail-ului reprezinta 50% din vanzarile companiei, 35% din afaceri sunt generate de produsele pentru sectorul industrial si al constructiilor civile de mari dimensiuni, iar diferenta este acoperita de cele care utilizeaza energii regenerabile.

Grupul Viessmann este unul dintre liderii internationali in producerea sistemelor de incalzire, si a inregistrat afaceri de 1,6 miliarde de euro anul trecut.