Cea mai recenta miscare a subsidiarei locale a grupului german Praktiker, cu afaceri anuale de 257,6 mil. euro in Romania, este investitia de 6,9 mil. euro intr-un magazin localizat la Botosani, care va fi deschis oficial la 1 octombrie.

Unitatea, in care lucreaza aproximativ 100 de oameni, dispune de o parcare de circa 250 de locuri si de o suprafata de vanzare de 4.300 de mp.

“Este un pas prin care ne consolidam mai departe prezenta in regiunea Moldovei. Noua deschidere reprezinta un pas important si din punctul de vedere al modernizarii retelei noastre. In magazinul de la Botosani am implementat cateva proiecte pilot ce vizeaza introducerea unor standarde noi de organizare a spatiului si de prezentare a ofertei de produse”, spune Monica Hodor, director general interimar Praktiker Romania.

Praktiker a ajuns astfel la 27 de magazine si la investitii de peste 260 mil. euro in opt ani de prezenta pe piata locala.

Ultima investitie a grupului german in Romania, de 1,3 mil. euro, a fost operata in primavara acestui an si a vizat extinderea spatiului de vanzare al magazinului din Deva, la peste 5.500 de mp.

Incepand cu 2009, grupul a devenit mai prudent in ceea ce priveste extinderea la nivel international, pe fondul crizei economice. Pe plan local, Praktiker a inaugurat anul trecut o singura unitate, la Focsani, fata de cele cinci proiecte din 2008.

Pe de alta parte, Dedeman, care se afla pe pozitia a doua in topul retailerilor locali de bricolaj, cu afaceri de 252 mil. euro in 2009 si 20 de magazine, si-a continuat si in acest an politica agresiva de extindere.

Compania, condusa de oamenii de afaceri Dragos si Adrian Paval, a inaugurat patru magazine in acest an, la Timisoara, Arad, Brasov si Craiova, dupa ce in 2009 a deschis tot patru locatii.

Citeste si:

Reprezentantii companiei precizau recent ca si-au incheiat planurile de extindere pentru 2010.

Pe fondul expansiunii teritoriale, afacerile Dedeman s-au apropiat anul trecut la doar 5,6 mil. euro de cele ale Praktiker, liderul pietei de profil.

Potrivit estimarilor Wall-Street, investitiile pe care le-a facut compania in cele 20 de unitati se ridica la circa 200 mil. euro.

In vreme ce Praktiker nu si-a facut publice planurile de extindere a retelei, Dedeman isi doreste sa ajunga la 30 de magazine, pana in 2015. Potrivit site-ului companiei, care nu ofera insa mai multe detalii, urmatoare locatie va fi inaugurata la Resita.

Strategia celor doua companii nu difera doar prin politica de expansiune, ci si prin formatul de magazin. Astfel, in vreme ce unitatile Praktiker au o suprafa maxima de vanzare de 8.000 – 8.500 de mp, spatiul maxim de vanzare al unora din locatiile Dedeman depaseste 10.000 de mp.

In ceea ce priveste evolutia vanzarilor din primul semestru, Praktiker Romania o scadere cu 12,4% fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 96,5 milioane euro, afectate atat de evolutia cursului de schimb, cat si de situatia economica dificila.

In schimb, vanzarile Dedeman au urcat cu 15% in perioada ianuarie – iunie 2010, comparativ cu intervalul similar din 2009.

Principalii concurenti locali ai Praktiker si Dedeman sunt Bricostore, bauMax si OBI.