Atitudinea SABMiller, care ocupa pozitia de lider pe piata de bere din Romania prin intermediul Ursus Breweries, este cu totul diferita fata de principalul sau concurent - Anheuser-Busch InBev – care urmareste sa aduca brandul Budweiser pe noi piete din intreaga lume, sperand sa atinga prin aceasta marca un nivel similar Coca-Cola, informeaza Adage.com.

Miza este ridicata. In conditiile in care exista din ce in ce mai putine oportunitati de extindere prin achizitii, marii producatori de bere sunt nevoiti sa gaseasca noi modalitati de crestere a brandurilor, in special in tarile in curs de dezvoltare.

“Cheia este o crestere organica, numai in cazul in care consumatorii vor reincepe sa bea mai mult, ceea ce se nu intampla. Asta inseamna ca producatorii de bere trebuie sa «muste» din cota de piata a competitorilor sau din cea a vinurilor si bauturilor alcoolice”, spune Harry Schumacher, publisher al Beer Business Daily.

Pentru a-si intari pozitia, SABMiller – care detine o cota de piata de 11,8% la nivel global, comparativ cu liderul A-B InBev (18,8%) – le-a cerut managerilor din 75 de tari in care este prezent sa se concentreze mai mult pe marketing si mai putin pe munca de birou. Astfel, executivii se bazeaza acum pe sociologi, antropologi si istorici pentru a gasi punctul sensibil in cresterea vanzarilor brandurilor din portofoliu.

Potrivit lui Nick Fell (foto), cota de piata mica detinuta de brandurile de bere globale reprezinta inca o dovada asupra faptului ca berea este un produs local si in acest mod trebuie comercializat. De exemplu, Heineken si Corona Extra detin fiecare o cota de piata de doar 1,5%, potrivit Euromonitor International.

“Daca urmariti sa fiti cel mai mare jucator din industria mondiala a berii si in acelasi timp cel mai profitabil jucator nu veti reusi concentrandu-va eforturile asupra unui portofoliu foarte mic de branduri globale importante”, afirma Fell.

Astfel, SABMiller promoveaza ceea ce directorul sau de marketing numeste “intimitate locala” in operatiunile sale de pe sase continente.

Citeste si:

- In Peru, ambalajele sticlelor de bere Cusquena prezinta replici ale pietrelor dintr-un zid incas. La randul sau, brandul de bere Arequipena infatiseaza lupta dintre tauri, un sport popular intr-o regiune a tarii.
- In Romania, un spot publicitar prezinta un butoi gol de bere Timisoreana care era rostogolit afara dintr-un bar de demult, prin sate pitoresti, uitate de vreme, fiind umplut de producatorul din secolul al 18-lea care a creat acest brand local.
- In Ecuador, producatorul ofera editii limitate a berii Pilsener, cadouri si premii, totul in spiritul unei sarbatori continue ce caracterizeaza aceasta tara.

Vanzarile SABMiller au crescut in Africa, Asia si America Latina, insa au inregistrat un declin pe fondul recesiunii in Europa si America de Nord.

Ursus Breweries, printre criza si ploi

Criza economica generala a afectat si piata berii din Romania si a determinat schimbari ale obiceiurilor de consum ale romanilor, o parte dintre acestia iesind mai putin in oras, alegand varianta consumului acasa. Astfel, piata a scazut cu aproximativ 11% in primul semestru al acestui an, fata de perioada similara din 2009, intregul sector inregistrand in prezent un volum de 8 milioane hl, arata datele Asociatiei “Berarii Romaniei”.

La randul sau, Ursus Breweries a raportat in anul financiar 2009-2010 o scadere a vanzarilor de 13%, fata de cele 325 mil. euro obtinute in 2008. Compania are sediul central in Bucuresti si detine 4 fabrici de bere in Cluj-Napoca, Timisoara, Buzau si Brasov, avand peste 1.500 de angajati. Marcile Ursus Breweries sunt: Peroni Nastro Azzurro, URSUS, Redd’s, Timisoreana, Stejar, Ciucas si Pilsner Urquell.

Principalii competitori sunt Bergenbier SA, Heineken Romania, United Romanian Breweries Bereprod (URBB) si Romaqua Group.

Cititi si Povestea celei mai eficiente campanii de publicitate din 2009

Povestea celei mai eficiente campanii de publicitate din 2009

Povestea celei mai eficiente campanii de publicitate din 2009