O afacere profitabila, asa caracterizeaza Adrian Dragomir business-ul cu steaguri pe care il conduce – Fabrica de Steaguri. Acesta se asteapta ca vanzarile de steaguri ale Romaniei sa inregistreze in acest an un avans de 10-20% cu ocazia Zilei Nationale.

Cei mai importanti clienti sunt institutiile statului, companii, hoteluri, ambasade, cluburi sportive, dar si persoane fizice. Costul unui steag, cu dimensiuni standard, poate varia de la 12 la 35 de lei, in functie de material si de finisaje. Pentru drapelele de dimensiuni mari si materiale speciale, cum ar fi drapelul arborat pe Arcul de Triumf din Capitala, pretul poate ajunge si la 2.000 de lei, afirma Dragomir.

In timpul unui an calendaristic vanzarile de astfel de steaguri se pot situa intre 2.000 si 5.000 de bucati.

Firma pe care o conduce executa orice tip de drapele, de orice dimensiuni. Un exemplu il constituie cel mai mare catarg din tara (cu o inaltime de 25 de metri) instalat la Constanta de Ziua Tricolorului.

La randul sau, Vlad Balan, directorul general al firmei Metropolis Com din Sibiu, declara ca in perioada dinaintea Zilei Nationale se obtin cele mai mari vanzari de drapele nationale standard, in timp ce pentru steagurile imprimate de format mare pentru catarge, vanzarile sunt constante pe parcursul anului.

Citeste si:

In cazul sau principalii clienti sunt institutiile statului, care achizitioneaza drapele standard, insa si firmele arboreaza drapelul national in diferite formate, pe catarge.

Pentru acest an Balan estimeaza vanzari de aproximativ 3.000-4.000 de steaguri tricolore.

Dan Turnea, reprezentantul Decorativ Flag, declara ca vanzarile de steaguri tricolore inregistreaza o crestere de 50-60% in apropierea Zilei Nationale ale Romaniei, principalii clienti fiind si in cazul sau firmele private, institutiile de stat si “persoane fizice cu un inalt spirit civic”. Vanzarile s-ar putea ridica in acest an la aproximativ 300 de steaguri tricolore. Circa 1-5% din comenzi apartin cetatenilor romani stabiliti in strainatate.

Pe de alta parte, Robert Buta, directorul general al Rofobit, precizeaza ca vanzarile au crescut in acest an in cazul steagurilor personalizate, printate pentru publicitate si firme private, si nu in cazul steagului tricolor. “Pe parcursul unui an comercializam steagul Romaniei destul de putin, intrucat costul steagului printat este mai mare decat steagul Romaniei realizat prin coaserea de materiale colorate”, spune Buta.

In opinia sa, un business profitabil nu poate fi realizat doar pe baza vanzarilor de drapele ale Romaniei, Robofit concentrandu-se si pe afacerea cu steaguri personalizate si print digital direct pe textile, precum si cresterea exporturilor.