“Nu am abandonat ideea unui proiect Greenfield in Romania. Face parte din planul nostru de dezvoltare pentru 5 ani de la intrarea pe piata romaneasca, la fel ca si achizitia unui jucator local. Nu ascund faptul ca anul trecut am negociat pentru cumpararea Albalact, procesul esuand. Ne uitam insa la toate oportunitatile din piata, ne uitam la capacitatea de productie, distributia si notorietatea brandului in cazul unei posibile achizitii. In prezent, nu negociem cu nimeni, insa daca inceputul de 2011 va arata ca perioada similara a anului trecut multe companii vor pune mana pe telefon si vor fi deschise unor discutii”, a precizat Tzafrir Granat (foto).

Potrivit acestuia, obiectivul principal al companiei pentru 2011 este intrarea in top 3 producatori, alaturi de Danone Romania si Friesland-Campina. In prezent, Muller Diary Romania se situeaza “pe pozitia 4-5”, potrivit declaratiilor directorului general al companiei. “Toata energia noastra este canalizata spre acest obiectiv. Investim in distributie, in numarul de angajati, in promovare, in noi lansari si intrarea pe noi categorii”, explica Granat.

In prezent echipa Muller Diary Romania este formata din 119 angajati, urmand ca pana la finalul anului numarul acestora sa se ridice la 125 de persoane.

Lansarile de noi produse vor fi conditionate de evolutia cererii. In prezent, Muller Diary Romania este prezent pe 11 segmente de piata. “Avem produse care ne asteapta in Germania, totul depinde de modul in care evolueaza consumul. In grupul Muller exista tari in care suntem prezenti in 35 de segmente, deci potential de crestere exista”, afirma Tzafrir Granat.

Totodata, compania isi propunere sa majoreze ponderea comertului traditional in vanzari pana la 35% pana la finalul anului, fata de nivelul de 30% detinut in prezent.

Consumul anual de iaurt per capita s-a situat in 2010 la nivelul de 4,2 kg, reprezentantul Muller Dairy Romania estimand un usor avans pentru acest an, de pana la 4,5 kg.

In 2010 industria de lactate din Romania s-a contractat cu 8,1% in valoare, pana la 3,48 mld. lei, respectiv cu 5,3% in volum, pana la 336 mil. kg, potrivit Muller Diary Romania. Pentru 2011 compania estimeaza un avans de 1% pentru aceasta industrie.

Citeste si:

Muller Diary Romania a raportat anul trecut afaceri de 40 mil. lei, in crestere fata de 2009, cand compania a afisat o cifra de afaceri de 16 mil. lei. Producatorul vizeaza intrarea pe profit in urmatorii 2-3 ani. In 2009 pierderile Muller in Romania se ridicau la 20 mil. lei.

“Evolutia companiei in 2010 a fost generata de promovarea produselor in magazine. Avem 100 de hostesse care promoveaza brandul nostru in magazine, in fiecare sfarsit de saptamana, am investit in pachete de produse si in distributia locala. Si noi, managerii, facem vizite in retelele de magazine in care suntem prezenti, discutam cu consumatorii”, spune Tzafrir Granat.

Muller a intrat in Romania in anul 2008 printr-un joint-venture cu grupul israelian Central Bottling Company (CBC), din care fac parte companii precum Coca-Cola Israel, United Romanian Breweries Bereprod, unul dintre cei mai importanti jucatori locali pe piata berii, Tara Israel si Prigat Israel.

Muller Dairy Romania are sediul in Bragadiru, judetul Ilfov, si detine doua depozite.

La nivel de grup, Muller are aproximativ 5.000 de angajati si 5 fabrici in Europa, fiind al doilea mare jucator din industria lactatelor de pe acest continent.

Cititi si Privire retrospectiva: Cum a construit Muller un brand de la zero intr-o Romanie in criza

Privire retrospectiva: Cum a construit Muller un brand de la zero intr-o Romanie in criza

Privire retrospectiva: Cum a construit Muller un brand de la zero...