La 16 martie feroviarii s-au aflat pentru doua ore in greva de avertisment, dupa ce sindicatele nu s-au inteles cu reprezentantii companiilor feroviare in ceea ce priveste noile contracte colective de munca, si au amenintat cu greva generala pe termen nelimitat.

"Pot face greva, e libertatea fiecarui cetatean, dar obligatia mea este sa ma preocup de starea caii ferate si a angajatilor, astfel incat Romania sa aiba o cale ferata competitiva pe piata europeana. Nu este si preocuparea lor (a liderilor de sindicat, n.r.)", a spus Boagiu dupa o conferinta de presa.

Ea a aratat ca in prezent datoriile si penalizarile de la CFR SA, CFR Calatori si CFR Marfa acopera 1% din PIB.

"Exista un plan de restructurare si bugetele aprobate. Vointa guvernului este de sprijini companiile, astfel incat datoriile sa poata sa fie acoperite atat prin majorare de capital, o schema de ajutor de stat, cat si acoperirea datoriilor la plata energiei", a spus Boagiu.

Potrivit ministrului, declinul financiar al companiilor feroviare de stat a inceput in perioada 2007-2008, cand acestea nu au avut bugetele aprobate si au inceput sa acumuleze datorii.

Citeste si:

"Atunci ar fi trebuit sa iasa in greva si ar fi trebuit sa isi ceara drepturile", a apreciat Boagiu.

Contractele colective de munca au expirat la 31 ianuarie.

Tarifele de calatorie cu trenul si cu metroul vor fi majorate prin ordin al ministrului Transporturilor, si nu in functie de evolutia inflatiei, pentru a evita blocajul financiar al Metrorex si CFR Calatori, companie care are bugetata o crestere cu 10% a preturilor.

Calatorii vor plati mai mult pentru a calatori cu metroul si trenul

Calatorii vor plati mai mult pentru a calatori cu metroul si trenul