Bugetul alocat de statul roman in acest an companiei Bechtel pentru constructia Autostrazii Transilvania, suplimentat de la 100 la 500 de milioane de euro, va fi alimentat din banii obtinuti din privatizarea BCR. „Diferenta pina la 500 de milioane de euro ar putea proveni din fondurile obtinute din privatizarea BCR si din credite comerciale. Lucrarile la autostrada Transilvaniavor fi reluate cit mai curind, in functie si de conditiile meteo, iar in prezent este in curs de finalizare graficul de lucrari pentru acest an“, a declarat ieri ministrul delegat pentru Lucrari Publice, Laszlo Borbely.

Lucrari simultane

Delegatia ministrului survine dupa ce premierul Tariceanu a spus, zilele trecute, ca prioritatea zero a Romaniei este infrastructura. In premiera, autoritatile de la Bucuresti au admis ca se vor finanta, in paralel, lucrarile de constructie atit la autostrada Brasov-Bors, cit si la autostrada de pe coridorul IV paneuropean. Asta dupa ce, anul trecut, nu s-a dat in folosinta nici un kilometru de autostrada, pentru ca au avut loc discutii interminabile si renegocieri de contracte. S-a spus atunci ca Romania nu-si poate permite doua autostrazi in acelasi timp.

Citeste si:

Pe masa Guvernului

Contractul cu Bechtel, incheiat de guvernul PSD in urma incredintarii directe a lucrarilor, a fost renegociat anul trecut. Initial, Bechtel trebuia sa primeasca un avans de 250 de milioane de euro, pe care urma sa-l justifice abia la finalul lucrarilor. In urma renegocierii, Bechtel a acceptat sa primeasca un avans de 30% din valoarea anuala a lucrarilor, iar justificarea avansului sa se faca la sfirsitul fiecarui an. In plus, autoritatile au anuntat ca au obtinut o reducere de 126 de milioane de euro din pretul contractului, pentru ca o parte din costurile de proiectare, initial destinate companiei americane, vor reveni statului. Borbely a spus ieri ca, in sedinta Guvernului din aceasta saptamina, ar putea fi aprobate rezultatele renegocierii contractului dintre stat si Bechtel.

Costurile totale ale autostrazii Transilvania, in lungime totala de 415 km, se ridica la 3,7 miliarde de euro, din care 2,2 miliarde de euro repezinta costurile lucrarilor.