Dupa taxa pe viciu pe care platim acciza, ministrul Nicolaescu a mai inventat o taxa de 12% pe reclama la tigari, care sa intre de la 1 ianuarie 2007, atunci cind legea va interzice publicitatea la produsele din tutun.

Pachetul legislativ facut de Eugen Nicolaescu pentru sanatate mai contine o prevedere curioasa: un impozit de 12% pe venituri zero. Potrivit actului, de la 1 ianuarie 2007 ar urma sa se puna o taxa de 12% pe reclama la tigari. Or, alta lege creata in 2004 pentru alinierea Romaniei la legislatia europeana interzice publicitatea la tutun incepind cu aceeasi data.

Taxa gindita de Nicolaescu a stirnit zimbete in rindul producatorilor

Noi nu putem decit sa-i multumim domnului Nicolaescu. Legea pe care a facut-o el ar repune in drepturi publicitatea la tutun. Trecind peste ironia situatiei, nu credem ca legislatia europeana ne-ar scuti pe noi si ne-ar permite sa facem in continuare reclama la tigari, ne-a declarat Gilda Lazar, Corporate Affairs Director la JTI Romania.

Lege ilegala

Acest lucru dovedeste inca o data ca pachetul legislativ pentru care Guvernul vrea sa-si asume responsabilitatea in fata Parlamentului nu tine cont de nici o lege in vigoare. Mai mult, intra in conflict cu directivele europene, in conditiile in care primavara aceasta asteptam un raport hotaritor pentru aderare.

Potrivit Legii 457/2004, de la 1 ianuarie 2007 se interzice publicitatea la tutun in presa scrisa si in alte publicatii tiparite, la posturile de radio si de televiziune publice sau private, in cinematografe, pe panouri publicitare sau alte structuri de afisaj, prin Internet si prin folosirea marcilor de tutun pe produse sau servicii care nu au legatura cu produsele din tutun.

Dupa planurile lui Nicolaescu, taxa de 12% ar urma sa fie platita de firmele care cistiga din vinzarea spatiului de reclama, deci de televiziuni, radiouri, ziare sau orice alta persoana juridica ce afiseaza la vedere marci de tigari sau de bauturi alcoolice.

In alta ordine de idei, ministrul Sanatatii a aflat abia saptamina trecuta, din presa, ca taxa pe viciu va scumpi tigarile in medie cu 16.700 de lei, si nu cu 7.000, asa cum calculase el cind a iesit in fata publicului cu planul de salvare a sistemului de sanatate.

Nicolaescu n-a socotit ca taxa lui intra in pretul de vinzare cu amanuntul, valoare in functie de care se calculeaza acciza. Pe scurt, o taxa pe care vom plati taxa.

A mai dat o taxa zero

Pe de alta parte, acelasi ministru Nicolaescu facea anul trecut prima dovada a calitatilor sale de contabil desavirsit. El a venit cu propunerea ca pensionarii sa plateasca un impozit din venit pentru sanatate. Nu va suferi nimeni de pe urma acestei taxe. Pentru ca pensiile vor fi indexate cu acelasi procent, pentru ca pensionarii sa nu simta aceasta taxa. Deci, suma era programata sa existe doar pe fluturasul de pensie, fiind luati cu o mina din buget si cu cealalta pusi la loc. Proiectul acela n-a avut succes.

Subalternii, la fel de coerenti ca seful lor

Virgil Paunescu, secretar de stat in Ministerul Sanatatii, a confirmat ca suprataxele pentru alcool si tutun se vor aplica imediat dupa intrarea in vigoare a legii de reforma in Sanatate. Ieri (joi n.r.) am facut o confuzie si am declarat pentru un ziar ca taxa pe viciu se va aplica din 2007. Ma refeream doar la taxa pe reclame. Cea de viciu intra in functiune imediat dupa adoptarea legii, a precizat Paunescu.

Ne putem bucura insa ca profesionistii din Ministerul Sanatatii nu s-au legat de vin si de bere, care nu vor fi afectate de aceste modificari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri