Intrebarile au fost trimise catre Primaria Sectorului 6 in urma cu mai bine de doua luni si, pentru a ni se raspunde, a trebuit sa revenim cu multiple telefoane si e-mail-uri. Intr-un final, neasteptatul s-a intamplat, si am primit lamuriri din partea reprezentantilor Primariei.

1. Cum explica primarul sumele exorbitante platite pe plante (afacerea panseluta)? De unde au fost achizitionate plantele, la un pret exorbitant? Care au fost sursele de achizitie si in baza caror contracte?

Primaria ofera o explicatie alambicata si greu de urmarit pentru unul dintre cele mai mari “tunuri” din intreg Bucurestiul.

Astfel, reprezentantii Primariei subliniaza ca obiectul principal de activitate al Administratiei Domeniului Public si Dezvoltare Urbana Sector 6 il reprezinta amenajarea si intretinerea spatiilor verzi si a locurilor de joaca pentru copii de pe raza sectorului. Pana in anul 2010, cea mai mare parte a acestor activitati se facea cu angajati proprii ai institutiei insa, odata cu adoptarea OUG nr. 63/2010, personalul aferent acestor activitati a fost redus drastic, de la 459 de persoane angajate la Sectia Spatii Verzi, la 187 de persoane, in conditiile in care la nivelul sectorului exista aproximativ 250 de ha de spatii verzi, suprafata pe care institutia intentiona sa o mareasca.

De asemenea, in urma adoptarii aceluiasi act normativ, a scazut si numarul conducatorilor auto proprii. “Astfel, nu se mai poate asigura forta de munca si mijloacele auto din sursa proprie la schimbul 2, deoarece, in conformitate cu legislatia in vigoare, conducatorii auto au obligatia de efectua timpi obligatorii de odihna. De asemenea, conducatorii auto nu pot lucra program prelungit, deoarece, conform prevederilor legale din prezent, este interzisa plata orelor suplimentare, iar acordarea timpului liber in compensare ar perturba drastic activitatea zilnica, neexistand personal inlocuitor”, explica Primaria.

Tinand cont de aspectele mai sus mentionate, A.D.P.D.U. Sector 6 s-a vazut in situatia, ca, pentru a asigura desfasurarea activitatilor zilnice, sa apeleze la contractarea de servicii specifice din surse externe.

In anul 2010, deci inainte de a veni la conducere actualul primar Rares Manescu, institutia a demarat o procedura de atribuire prin licitatie, a unui acord-cadru pentru lucrari de arhitectura peisagistica si intretinere a spatiilor verzi si a locurilor de joaca pe o perioada de 4 ani. “Avand in vedere ca aceste activitati se executa in ritm continuu, achizitionarea acestora fiind un proces repetitiv, si ca, in ceea ce priveste personalul propriu, institutia se afla in aceeasi situatie ca in 2010, iar in anul 2015 acest acord cadru a expirat, s-a impus demararea unei noi proceduri in vederea atribuirii unui nou acord-cadru”.

Dupa cum se stie, acordul-cadru, conform OUG nr.34/2006, este o modalitate speciala de atribuire a contractelor, care are valoarea unei promisiuni de contractare, in care sunt prevazute cantitati minime si maxime estimate a fi achizitionate, fara a exista obligatia achizitionarii cantitatilor maxime.

Oficialii Primariei NU au raspuns intrebarii privind spatiile verzi nou realizate in ultimii patru ani, comparat cu anul 2012.

In acest context, A.D.P.D.U. Sector 6 a demarat procedura de atribuire a acordului-cadru, prin licitatie deschisa, publicand un anunt de participare, in Sistemul Electronic de Achizitii Publice, in data de 17.10.2015, iar in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, in data de 21.10.2015.

Pe parcursul perioadei cuprinse intre data publicarii si termenul limita de depunere a ofertelor s-au formulat mai multe solicitari de clarificari din partea potentialilor ofertanti interesati, la care s-a raspuns in termenul legal, clarificarile fiind publicate si in SEAP. Avand in vedere interesul pentru aceasta procedura, institutia a considerat necesara prelungirea termenului-limita de depunere a ofertelor, decizie publicata si in SEAP.

Procesul de evaluare a ofertelor depuse, de la data deschiderii si pana la data intocmirii raportului procedurii, a fost monitorizat de catre observatori ANAP, raportul procedurii fiind incheiat cu mentiunea ,,fara observatii”. Ulterior, dupa aprobarea raportului procedurii, institutia a perfectat acordul cadru cu ofertantul castigator, dar, pana la aceasta data, nu a incheiat niciun contract subsecvent in baza acestuia.

Acordul cadru cuprinde un numar de 534 de operatiuni si produse necesare amenajarii si intretinerii spatiilor verzi si locurilor de joaca.

Cu alte cuvinte, Primaria nu a realizat decat incercari de a rezolva problemele si, din varii motive, nu a reusit acest lucru. Totodata, nu a raspuns in mod direct intrebarii adresate de wall-street.ro.

2. Pastrand legatura cu spatiile verzi, am fost curiosi sa aflam de ce Primaria nu a reusit, nici pana la aceasta data, sa inaugureze serele din Parcul Drumul Taberei. Acestea ar fi trebuit sa fie gata de mai bine de sase luni, conform propriilor promisiuni.

Cand vor fi gata lucrarile la Parcul Drumul Taberei si cum ramane cu Cinematograful Favorit

Cand vor fi gata lucrarile la Parcul Drumul Taberei si cum ramane...

Citeste si:

Explicatia Primariei: pentru functionarea serelor din Parcul Drumul Taberei, Primaria Sectorului 6 a avut in derulare procedura distincta de achizitie publica fara de care proiectul nu poate fi functional. Atribuirea contractului s-a facut in data de 17.05.2016. “Consideram ca termenul de finalizare a tuturor lucrarilor ce au ramas de executat este finalul anului in curs”, promit, din nou, oficialii Primariei. Ramane de vazut si daca viitorul primar se va tine de acest plan sau se va tergiversa, din nou, proiectul.

3. Rares Manescu declara la inceputul mandatului ca are cinci batalii de dus - "Avem peste 380 de mii de locuitori, care, din pacate, nu beneficiaza de servicii medicale oferite de un spital, in sensul cat mai actual si mai occidental al cuvantului. Este singurul sector din Bucuresti in situatia aceasta, iar aici vorbim de nevoia unui spital cu sectie de Urgente, cu sute de paturi, un spital care sa acopere toate specializarile, nu de o policlinica sau de o maternitate".

Dupa patru ani, nu a fost nici macar inceput un spital, cu atat mai putin sa fie finalizat proiectul.

Explicatia Primariei? Desi spatiul era gasit, au facut in loc...spatii pentru patinaj.

„Construirea unui spital in Sectorul 6 a reprezentat un proiect important pentru primarul Rares Manescu. In anul 2012 fusese identificat un teren pe care se dorea constructia spitalului, insa Primaria Municipiului Bucuresti a decis realocarea acestuia pentru construirea de patinoare”.

Explicatia este seaca si fara nicio alta completare – nici de ce nu s-a opus construirii de patinoare in loc de unicul spital din sector, nici cat au costat patinoarele sau de cine au fost „comandate”. Este insa cel putin ciudat ca nu a putut fi gasit un alt loc, intr-un sector mare, pentru a construi un atat de necesar spital. Mentionam ca Sectorul 6 este singurul din Capitala care nu are niciun spital.

De asemenea, exceptand patinoarul din Drumul Taberei si cele din mall-uri, NU a mai fost deschis niciun alt patinoar in ultimii ani. Intrebarea care se pune, deci? UNDE s-au dus banii pe acest patinoar fictiv si, daca tot nu exista, de ce nu s-a construit, totusi, spitalul promis?

4. Am intrebat de asemenea pe Rares Manescu in cate intersectii a fost instalata semaforizare inteligenta, avand in vedere ca una dintre prioritatile mandatului sau, in 2012, era "semaforizarea inteligenta, constructia de locuri de parcare in zonele aglomerate decongestionand astfel si marile artere - si stabilirea unor sensuri unice pe strazile secundare”.

Primarul raspunde: „In urma demersurilor depuse de Primaria Sectorului 6 si cu sprijinul primarului general interimar, Razvan Sava, semaforizarea inteligenta a fost introdusa pe Bd. Iuliu Maniu. Artera de circulatie suporta un trafic intens, fiind principala poarta de intrare/iesire din Capitala spre Autostrada A1”.

Ramane ca soferii sa judece daca a dat roade. Primaria nu a numit decat aceasta semaforizare inteligenta, deducand astfel ca este, de altfel, si singura din intreg Sectorul care a fost instalata, in patru ani.

In perioada 2012 – 2016 au fost create 4.540 noi locuri de parcare (parcari de resedinta si module tip smart-parking).

Oficialii Primariei NU au raspuns intrebarii privind spatiile verzi nou realizate in ultimii patru ani, comparat cu anul 2012.

O ultima intrebare trimisa primarului Sectorului 6 a avut ca punct central proiectele care au beneficiat de fonduri europene in ultimii 2 ani. Acestea sunt:

  • Modernizare arhitecturala si peisagistica a parcului Drumul Taberei, Sector 6, Bucuresti – valoare totala contract de finantare 75.188.177,45 lei
  • Achizitionarea si instalarea sistemului de supraveghere video pentru cresterea sigurantei si prevenirea criminalitatii in parcul Drumul Taberei, Sector 6, Bucuresti – valoare totala contract de finantare - 1.806.467,69 lei
  • Modernizare urbanistica spatii verzi in cartierul Drumul Taberei - zona 1 – valoare totala contract de finantare - 30.756.001,67 lei
  • Modernizare urbanistica spatii verzi in cartierul Militari - zona 1 – valoare totala contract de finantare - 27,181,199.17 lei
  • Modernizare urbanistica strazi, trotuare, parcari in cartierul Militari - zona 1 – valoare totala contract de finantare - 19.115.911,48 lei
  • Modernizare urbanistica strazi, trotuare, parcari in cartierul Drumul Taberei - zona 1 – valoare totala contract de finantare - 14.200.769,70 lei
  • Asigurarea sigurantei publice Drumul Taberei, Militari - Sectorul 6, Bucuresti – valoare totala contract de finantare - 3.646.926,80 lei.

Cum ti se pare ca arata, la patru ani de la ultimele alegeri, Sectorul 6, si ce ai imbunatati in urmatorii patru ani, daca ai fi primar?