"Nu se poate estima in acest moment un tarif pentru parcarile pe care le vom construi in Capitala, dar putem spune ca tariful va fi stabilit, in primul rand, in functie de costurile de realizare a parcajului. Exista, insa, si alti factori care ar putea influenta nivelul acestuia, unul dintre ei putand fi zona unde este amplasat parcajul", a explicat directorul executiv al Directiei Transporturi, Drumuri si Sistematizarea Circulatiei (DTDSC) din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti.

Acesta a tinut sa sublinieze imposibilitatea de a se pronunta asupra pretului pentru o ora de parcare, cifrele putand fi estimate numai dupa realizarea licitatiilor si semnarea contractelor cu investitorii. "Nu putem sa apreciem acum un pret. El va putea fi estimat numai dupa incheierea parteneriatelor public-private cu constructorii. Fiecare dintre ei va veni cu un plan al afacerii, cu o anume strategie, in functie de care ne vom orienta si noi", a completat repezentantul municipalitatii.

Potrivit directorului DTDSC, parcarile pe care municipalitatea urmeaza sa le construiasca in Bucuresti vor reprezenta singura solutie pentru soferii nevoiti sa stationeze in respectivele zone. "Nu exista alternativa. Cei care vor dori sa circule si sa stationeze in zonele acelea vor fi determinati sa parcheze numai in locurile care au aceasta destinatie, pentru ca vom lua o serie de masuri pentru restrictionarea parcarii, in vederea eliberarii carosabilului si a fluidizarii traficului", a conchis Udriste.

Consilierii municipali au aprobat, in luna octombrie, indicatorii tehnico-economici pentru sase dintre parcaje, iar in sedinta Consiliului General al Municipiului Bucuresti (CGMB) de la inceputul acestei luni, au fost aprobate studiile de fezabilitate pentru alte 14 parcari subterane.Astfel, pentru cele sase parcari care vor fi construite in zonele Piata Universitatii, Piata Presei Libere, Piata Domenii, Piata Charles de Gaulle, Bulevardul Magheru si Strada Edgar Quinet vor fi cheltuite aproximativ 190 de milioane de euro.

Citeste si:

Potrivit datelor din Hotararea CGMB in cele sase parcari vor exista 3844 de locuri de parcare, dintre care1633 vor fi construite in parcajul subteran de la Piata Presei Libere, 831 vor fi situate in Piata Charlles de Gaulle, 450 pe Bulevardul Magheru, 380 in parcajul subteran de pe strada Edgar Quinet, 300 de locuri de parcare vor fi in parcajul subteran de la Piata Universitatii, iar alte 188 de locuri de parcare vor fi gazduite de parcarea de la Piata Domenii.Cea mai mare parcare subterana, cea de la Piata Presei Libere, va fi construita pe trei niveluri, in 30 de luni de la data inceperii lucrarilor, va avea o suprafata de 59 940 de metri patrati si va necesita o investitie de 45,4 milioane euro.

Parcajul subteran de la Piata Universitatii va fi construit in doi ani, se va intinde pe o suprafata de 10 500 de metri patrati, va avea trei niveluri, iar pe langa cele 300 de locuri de parcare pentru masini va fi dotat si cu 25 de locuri pentru motociclete. De asemenea, motociclistii vor mai beneficia de alte 25 de locuri de parcare si in parajul de la Piata Domenii.Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu a declarat in urma cu o luna, ca pe langa cele 22 de amplasamente pentru care au fost intocmite studiile de fezabilitate mai exista alte aproximativ 60 de locatii in care vor fi construite parcaje subterane si supraterane.

Potrivit edilului sef, lucrarile vor incepe mai intai la parcajul subteran situat la Piata Garii de Nord. Conform proiectului municipalitatii, viitorul parcare va fi amplasat pe trei niveluri, va avea 1700 de locuri de parcare, valoarea investitiiloer ridicandu-se la 22,9 milioane de euro.