Parcarea terminalului multimodal Straulesti din Bucuresti, care a costat bugetul statului 77 de milioane de euro, este aproape goala, gradul de ocupare fiind mai mic de 10%. Media masinilor care parcheaza si aleg unele dintre cele 660 de locuri este de 63, potrivit datelor transmise de Metrorex la solicitarea wall-street.ro.

Luni, 12 noiembrie, Metrorex a deschis depoul si terminalul multimodal Straulesti. Atunci, reprezentantii Metrorex anuntau ca timp de sase luni, soferii aveau o singura posibilitate de plata a parcarii de la Straulesti: 1 leu pe ora.

Insa, doua luni mai tarziu, Metrorex s-a razgandit. Incepand cu data de 4 februarie 2019, tariful pentru parcarea unui autoturism in terminalul Straulesti a fost redus de la 1 leu pe ora la 50 de bani/masina/ora, in contextul gradului scazut de ocupare. Decizia a fost luata de catre conducerea executiva si cea administrativa a societatii, dupa ce s-a constatat gradul scazut de ocupare a parcarii, de la darea in exploatare si pana in prezent.

Astfel, pentru 10 ore de parcare, zilnic, timp de 20 de zile, un utilizator plateste 100 de lei ca sa isi lase masina in parcarea Straulesti.

In momentul deschiderii, Metrorex sustinea ca va scoate la vanzare un abonament, dupa ce va analiza mai multi factori, printre care si gradul de ocupare al parcarii, estimat la 60% pentru prima luna. Insa, gradul de ocupare al parcarii in primele noua luni a fost de mai putin de 10%, mult mai redus comparativ cu estimarile oficialilor Metrorex, media zilnica a masinilor parcate fiind de 62.

De la deschidere si pana in prezent, la Straulesti au fost parcate un numar de 17.773 de masini, iar parcarea a generat venituri in valoare de 63.023 de lei.

Parcarea este deschisa non-stop, de luni pana duminica.

Metrorex a deschis la inceputul lunii noiembrie depoul si terminalul multimodal Straulesti, proiect finantat de la bugetul de stat care a costat 363 de milioane de lei cu TVA, inclusiv amenajarile de suprafata. Initial, termenul de finalizare al lucrarilor a fost estimat pentru primul trimestru al anului 2018, dar acesta a fost devansat pentru al doilea trimestru, pentru ca lucrarile la sistemul de taxare au intarziat.

Terminalul multimodal are un regim de inaltime P+3 etaje si are in alcatuirea sa un parcaj pentru 660 de autovehicule, sala de asteptare pentru calatorii transportului public orasenesc si interurban, terminalul fiind dotat cu lifturi de acces in parcajul suprateran, precum si cu acces direct catre statia de metrou Straulesti, prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile si luminatoare ce ofera lumina naturala.

Depoul Straulesti, capabil sa sustina si trenurile aferente magistralei 6 de metrou, are o suprafata de 11.000 mp si 13 linii, unde pot fi garate sau reparate in acelasi timp 7 trenuri. In cadrul aceluiasi proiect au fost amenajate spatii verzi adiacente drumurilor de acces, dar si un teren de sport. In cadrul depoului au fost prevazute spatiile necesare atelierelor de intretinere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumina naturala, precum si dotarile si echipamentele tehnice necesare (strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, statie de spalare etc.).

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Anca Olteanu
Sunt redactor coordonator al publicației Retail.ro, parte din InternetCorp. Înainte am lucrat la site-urile Ziare.com și Wall-street.ro și la agenția de presă Mediafax, unde am fost reporter al departamentului Economic. Am absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri