Proiectul consta, in mare parte, in reparatii ale retelei nationale de drumuri a Romaniei, inclusiv poduri, canale, viaducte, consolidarea terasamentului drumurilor, reconstructia si protectia drumurilor, dar si refacerea digurilor, informeaza NewsIn. Beneficiarul imprumutului va fi Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania.

Efecectul vizat de BEI este o normalizare a infrastructurii transporturilor si o imbunatatire a miscarii bunurilor si a oamenilor. Proiectul nu va avea un impact semnificativ asupra mediului, spune BEI. BEI a acordat Romaniei, in perioada 1990-2005, credite in valoare de peste 4,3 miliarde de dolari pentru proiecte legate de aderarea la Uniunea Europeana (UE). Dupa aderarea la UE, Romania va deveni actionar al bancii, urmand a avea un reprezentant in Consiliul Guvernatorilor si membrii in Consiliul Director.

Ministrul de Finante Sebastian Vladescu si presedintele Bancii Europene de Investitii (BEI), Philippe Maystadt au semnat, in luna octombrie la Atena, un acord de cooperare, care prevede o finantare anuala de un miliard de euro pentru proiecte, din partea bancii de investitii. Dupa aderarea la Uniunea Europeana, Romania va contribui la capitalul subscris al BEI cu 42,3 milioane Euro.

Aproximativ 61% din creditele acordate Romaniei au fost catre domeniul transporturilor, 15% s-au indreptat catre proiecte vizand mediul inconjurator, iar 7% au mers catre sanatate si educatie. Principalele proiecte de transport sunt reabilitarea caii ferate pe coridorul pan-european IV (300 de milioane de euro, cofinantare alaturi de ISPA), reabilitarea infrastructurii rutiere pe coridorul european VI (350 de milioane de euro), construirea autostrazii Cernavoda-Constanta (187,5 milioane de euro).