Berceanu s-a referit la autostrada Nadlac-Timisoara, spunand ca aceasta este o prioritate din cauza traficului intens catre si dinspre Europa. "In ceea ce priveste autostrada Nadlac-Arad, vom schimba cu totul abordarea. Eu, personal, imi aduc aminte cum, pe vremuri, cand nu eram ministru si mai ieseam si eu din tara, injuram la greu cand stateam ore in sir la vamile din vest, pentru a iesit sau a intra in tara, din cauza cozilor sau a traficului intens. Atunci ma intrebam cine raspunde de aceste probleme si iata, astazi, imi dau seama ca eu sunt acela si ca trebuie sa fac ceva", a spus Berceanu, citat de NewsIn.

Ministrul Transporturilor a declarat ca autostrada Nadlac - Arad era proiectata sa fie finalizata pana in 2012, dar ca va face tot ce este posibil ca proiectul sa fie finalizat in 2010. "O sa facem in asa fel ca la inceputul anului 2010 sa ii dam drumul. O sa schimbam atat finantarile cat si modalitatile de lucru, pentru ca altfel o sa ajungem ca pe coridorul IV sa circule copii si nepotii nostri", a spus Berceanu.

Ministrul a cerut autoritatilor locale si AND sa faca tot posibilul pentru a scurta perioada de organizare a licitatiilor, astfel ca lucrarile la tronsonul Nadlac-Arad sa fie demarate in 2008, iar tronsonul Arad-Timisoara chiar mai repede, in primavara anului 2007.

"AND s-a invatat sa repare pe ici si pe colo, dar noi asa nu mai putem lucra. Le transmit acestora sa schimbe ritmul, iar firmelor de proiectare si de constructii le transmit de asemenea sa faca investitii si sa se dezvolte, pentru ca in urmatorii ani, in Romania va fi de lucru la autostrazi si eu le promit ca se vor imbogati, numai sa aiba capacitatea de a munci rapid si eficient", a spus Berceanu.

Citeste si:

Ministrul Transporturilor a anuntat ca Aradul va beneficia, pe langa autostrada, si de un sosea de centura cu patru benzi, lunga de 12 kilometri si a caror costruri de realizare se vor ridica la circa 100 de milioane de euro. soseaua ar urma sa asigure eliminarea completa a traficului greu din municipiu, prelunand traficul dinspre vama Nadlac spre Timisoara si invers.

Berceanu a mai spus ca, in ceea ce priveste finantarea infrastructurii, se vor deschide multe posibilitati, respectiv concesiuni,parteneriate public-privat, imprumuturi de la banci comerciale. "Pana acum, gandirea era ca facem ceva daca sunt bani la buget,eventual mai cerem de la BEI, BERD sau Banca Mondiala. Prefer sa facem autostrazile foarte repede si sa platim intr-un timpde 20-30 de ani decat sa strangem bani zeci de ani si dupa aceea sa construim autostrazi. in al doilea rand, schimbam abordarea in ceea ce priveste succesiunea de licitatii si lucrari, mergand pe proiecte in care un consortiu bine format faceproiectare, realizare si intretinere pe 20 - 30 de ani, ba chiar ar putea sa ia in concesiune portiunea de drum pe care a realizat-o. in felul acesta totul se comprima ca si termene", a sustinut Berceanu.

Ministrul Transporturilor a inaugurat, vineri, la Arad, legatura rutiera intre pasajul inferior Aradul Nou si podul rutier Micalaca.Valoarea totala a acestei investitii a fost de 2,5 milioane RON, bani alocati de Guvern.