Presedintele Consiliului de Administratie al International Leasing, Ioana Necula, a spus ca introducerea taxei de prima inmatriculare "a avut cu siguranta un impact" asupra vanzarilor in leasing, insa ceea ce s-a intamplat s-a datorat in special "multiplelor modificari legislative intrate in vigoare la 1 ianuarie si necorelarii procedurilor", informeaza NewsIn.

"Politia nu stia ce sa faca. Vama nu stia ce sa faca. A fost un haos pana in data de 15, cand au reusit sa puna cap la cap niste proceduri si sa le transmita peste tot, ca sa putem face primii pasi”, a spus Ioana Necula, care ocupa totodata pozitia de actionar principal al International Leasing.

Pe de alta parte, Ioana Necula a fost de parere ca, oricum, "taxa de prima inmatriculare nu va afecta vanzarile in leasing mai mult decat au afectat celelalte taxe". Potrivit Ioanei Necula, aceasta taxa va fi asimilata pentru ca, de fapt, "inlocuieste accizele pe care le aveam pana in momentul aderarii"."Era clar ca bugetul, din punctul meu de vedere, n-a fost tocmai bine facut, dar era clar ca acciza, peste tot, in toata lumea, a fost inlocuita cu ceva. Asta pentru ca bugetul are nevoie de acei bani", a mai spus Necula, subliniind ca, in opinia sa, "cuantumul taxei de inmatriculare cred ca ar fi trebuit sa fie altul”.

International Leasing a fost infiintata in decembrie 1995, fiind prima companie independenta de leasing cu capital integral romanesc. International Leasing dispune de un capital social in valoare de aproape 7,27 milioane lei noi, iar actionarii sai principali sunt Necula Ioana Mihaela (71,12%), Horeanga Horia Demetrescu Ion (8,67%) si BD Markant Consimpex SRL (8,38%). Valoarea contractelor incheiate de International Leasing IFN SA, in primele noua luni ale anului 2006, este de 14,3 milioane euro, in crestere cu 23% fata de aceeasi perioada a anului trecut (11,6 milioane euro), potrivit reprezentantilor companiei.

Ministerul Finantelor va trimite, in prima saptamana din martie, Comisiei Europene, o propunere referitoare la taxa de prima inmatriculare auto, cerintele oficialilor europeni fiind: aplicarea regresiva in functie de vechimea masinii si inmatricularea si a masinilor vandute de catre romani

Citeste si:

"Reprezentantii Ministerului Finantelor au avut vineri, 16 februarie, discutii cu oficiali ai DG TAXUD pe marginea taxei de prima inmatriculare auto. Oficialii romani au reiterat pozitia Guvernului privind necesitatea protejarii mediului inconjurator prin evitarea introducerii in Romania a unui numar important de autovehicule poluante", se arata intr-un comunicat al Ministerului Finantelor remis, luni, agentiei NewsIn.

Ministrul finantelor, Sebastian Vladescu, a declarat, duminica, ca decizia politica a Executivului este de a mentine taxa de prima inmatriculare auto. "Vrem sa gasim solutii impreuna cu oficialii de la Comisia Europeana, dar in conditiile in care vrem sa mentinem taxa pentru a proteja mediul", a afirmat Vladescu. Conform lui Vladescu, Comisia Europeana nu este impotriva aplicarii taxei, ci reclama faptul ca aplicarea ei produce discriminare intre vanzatorul roman si cel membru al UE. In privinta unei eventuale declansari a procedurii de infringement din partea CE, Vladescu considera ca isi asuma acest risc, atat timp cat guvernul de la Bucuresti isi atinge scopul, respectiv protejarea mediului.

"Merg la extrem. Negociem si nu ne intelegem si incep procedurile de infringement. Este o procedura normala. Nu dispare Romania. Taxa functioneaza in perioada aceasta. O sa fie o decizie poate anul viitor in toamna. Poate ca vom castiga daca vom respecta cererile lor sau poate ca vom pierde. Dar scopul va fi atins. Taxa va functiona si in Romania nu vor intra un anume numar de masini poluante. Guvernul si-a stabilit scopul si este gata sa se confrunte cu Comisia si daca la sfarsit fie ca pierde fie ca va castiga masura impusa isi va fi atins scopul. Mie asta mi se pare activitate guvernamentala coerenta", a spus Vladescu.

Comisia Europeana considera ca taxa de prima inmatriculare, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2007, contravine jurisprudentei Curtii Europene si Tratatului de aderare a Romaniei la UE. CE contesta modul de calcul al taxei si incalcarea principiului nediscriminarii intre cetatenii UE. Astfel, din cauza sistemului de calcul, nivelul taxei pentru masinile vechi depaseste valoarea reziduala a masinilor, iar masinile second hand vandute de cetatenii romani nu sunt taxate la vanzare asa cum se intampla cu cele vandute de alti cetateni UE.

Taxa de prima inmatriculare, in vigoare de la 1 ianuarie 2007, se calculeaza in functie de trei variabile: vechimea masinii, tipul de catalizator (euro) si capacitatea cilindrica a masinii. Nivelul taxei porneste de la 68 de euro, pentru autovehiculele noi, foarte mici, cu o capacitate cilindrica de 600 cmc, dotate cu euro 4 si ajunge pana la 8.586 euro pentru autoturismele mai vechi de sase ani, fara euro si cu o capacitate cilindrica de peste 3.000 cmc.