Managerii de top din Romania au un salariu mediu anual brut de 40.345 euro si ocupa locul 19 in Europa in ceea ce priveste puterea de cumparare, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanta Mercer Human Resources. In clasamentul european conduce Elvetia, cu un salariu anual de circa 133.000 euro. Un manager din Elvetia poate cumpara de trei ori mai multe bunuri si servicii din salariul sau fata de un director din tarile aflate in partea inferioara a clasamentului.

O situatie avantajoasa din acest punct de vedere o au si persoanele din conducerea companiilor din Germania si Austria, state situate pe locurile doi, respectiv trei, urmate de Irlanda, Spania, Franta, Olanda si Marea Britanie. In toate aceste tari, valoarea salariului mediu brut al unui director de top depaseste 80.000 de euro pe an.

La extrema cealalta se afla Letonia, plasata pe locul 24 in clasament, si Estonia, pe 23. Ungaria, desi are un salariu anual superior celui din Romania, respectiv 44.000 de euro, se afla intre ultimele trei state din Europa in ceea ce priveste puterea de cumparare a managerilor. Aceeasi situatie se manifesta si in cazul Lituaniei si Cehiei, state aflate pe pozitiile imediat inferioare Romaniei. "Am observat pe piata unica europeana diferente majore in nivelul salariilor, al taxelor si al ajutoarelor sociale.

Pe masura ce competitia pentru atragerea unor angajati profesionisti se intensifica, tot mai multe persoane vor fi tentate sa se transfere in tari cu conditii de viata bune si accesibile din punct de vedere al costurilor, in detrimentul celor unde salariile sunt mai mari", a afirmat Sullivan. La nivel mondial, studiul a aratat ca puterea de cumparare a managerilor de la varful companiilor din Hong Kong, Australia, Japonia si SUA este superioara mediei europene. Studiul Mercer evalueaza puterea de cumparare si salariile medii anuale ale directorilor din 24 de tari europene, tinand cont de nivelul taxelor, al costurilor de trai si al contributiilor pentru asigurarile sociale. Clasamentul statelor in functie de puterea de cumparare este realizat luand ca etalon Vietnamul, tara cu cea mai scazuta putere de cumparare la nivelul conducerii companiilor.