Raportul Ernst & Young subliniaza ca Romania are cateva puncte slabe ce ar putea periclita pe viitor pozitia sa de lider in regiune.

"Cresterea costurilor si scaderea disponibilitatii resursei umane calificate poate periclita atractivitatea Romaniei in urmatorii trei ani", a declarat Camelia Horlaci, country manager partner al Ernst&Young. De asemenea, printre domeniile pe care tara noastra ar trebui sa le imbunatateasca se numara infrastructura de telecomunicatii, cea de transport si logistica, precum si climatul social.

La studiu au participat 216 directori executivi, iar 52% dintre acestia considera ca Romania este o destinatie atractiva pentru investitii, in comparatie cu 50% care au mentionat Turcia, sau 40%, Bulgaria, pe ultimul loc al clasamentului se plasandu-se Cipru.

Romania a ocupat primul loc la mai mult de jumatate din criteriile evaluate, respectiv costul fortei de munca, care a fost apreciat de 26% dintre respondenti, pregatirea personalului, cu 19%, nivelul taxelor si impozitelor, tratamentul pentru executivii cetateni straini, costul terenurilor si legislatia in domeniu etc.

Citeste si:

In ciuda faptului ca Romania este pe primul loc ca numar al proiectelor de investitii straine directe, cu aproape 150 de investitii in perioada 2006 - 2007, Serbia a inregistrat in acest sens o dinamica de 174%, in timp ce tara noastra de doar sase procente.

Tortodata, analiza Ernst&Young arata ca Romania este lider din punct de vedere al imaginii percepute de investitorii straini sustinuta de realitate.

Investitiile straine s-au axat in ultimii patru ani catre activitati precum dezvoltarea de sedii, centre de servicii, call center-uri, unitati de cercetare si dezvoltare, precum si activitati de vanzari si de marketing, segmente care au avut anul trecut o pondere de 44% in totalul investitiilor straine directe realizate in Romania. Restul a revenit activitatilor industriale.

Studiul privind atractivitatea investitionala a Europei de Sud-Est, a fost realizat de compania Ernst & Young in colaborare cu agentia independenta de sondare a pietei CSA. Analiza acopera opt state din Europa de Sud-Est, respectiv Romania, Turcia, Bulgaria, Greia, Croatia, Serbia, Bosnia si Hertegovina si Cipru.